اگر می‌خواهید گوشی گم‌شده خود را پیدا کنید، مطلب آموزش روش های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی را از دست ندهید.

آیا فرمت کردن گوشی از راه دور بدون بازگشت است؟

امروزه، بیشتر دستگاه‌های اندرویدی از پروتکل Full Disk Encryption (FDE) یا File-Based Encryption (FBE) برای رمزگذاری اطلاعات استفاده می‌کنند.

پروتکل FDE با رمزگذاری کامل روی دیسک باعث افزایش امنیت از اطلاعات می‌شود و بازیابی و رمزگشایی آن توسط افرادی که دسترسی کاملی روی محتوا ندارند، بسیار سخت است. پروتکل FBE هم با رمزگذاری روی فایل‌های ذخیره‌شده در دستگاه امنیت داده‌ها را تأمین می‌کند.

دستور TRIM هم در بسیاری از گوشی‌های امروزی توسط هارد گوشی انجام می‌شود که با حذف دائمی اطلاعات پاک شده در گوشی، باعث سخت‌تر شدن بازگردانی اطلاعات حذف‌شده کمک می‌کند.

بهترین روش پاک کردن حافظه گوشی از راه دور

کاربران نتیجه بهتری از حذف اطلاعات گوشی گم شده توسط سرویس Find My Device دارند؛ چرا که این سرویس هماهنگی بهتری با گوشی اندرویدی دارد و راضی کننده است.

سرویس دیگری به اسم AndroidLost برای ردیابی و حذف اطلاعات گوشی خارج از دسترس وجود داشت که نرم‌افزار آن از فروشگاه گوگل پلی حذف شده است.

پیشنهاد می‌کنیم نکات گفته‌شده در این مطلب را به‌ یاد داشته باشید و قبل از وقوع حادثه، قابلیت Find My Device را در گوشی خود فعال کنید تا اگر گوشی خود را گم کردید یا دزدیده شد، قبل از سارق به اطلاعات آن دست بیابید و آن‌‎ها را پاک کنید.

سعی کنید در مکان‌های مشکوک و شلوغ، موقعیت مکانی و اینترنت گوشی خود را فعال کنید تا اگر گم شد یا به سرقت رفت، از طریق Google Find My Device آن را ردیابی کنید.

آیا شما نیز تجربه به‌سرقت‌رفتن یا گم شدن گوشی خود را داشته‌اید؟ از چه راهی برای حذف اطلاعات خود استفاده کرده‌اید؟