شرکت OpenAI در وبلاگ خود اعلام کرد که این شرکت استارتاپ تحلیل سازمانی Rockset را برای تقویت زیرساخت بازیابی خود در سراسر محصولات خریده و قرار است در آینده‌ی نزدیک،‌ فناوری جست‌وجوی سازمانی این استارتاپ را محصولات خود ادغام کند.

درواقع، این اولین خرید OpenAI است که در آن هم فناوری و هم تیم شرکت را می‌خرد و با خود ادغام می‌کند. این دو شرکت هنوز جزئیات این خرید را به‌اشتراک نگذاشتند.

درباره‌ی این موضوع ونکات وینکاتارامانی، مدیر‌عامل Rockset، اعلام کرد: «شرکت ما به بخشی از OpenAI تبدیل خواهد شد و زیرساخت بازیابی مجموعه‌ی پشتیبانی محصولات OpenAI را تأمین خواهد کرد. به این شرکت کمک خواهیم کرد تا مشکلات پیچیده‌‌ی پایگاه داده‌ای را حل کندکه برنامه‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ با آن مواجه هستند.»

همچنین، برد لایت‌کاپ، مدیر ارشد عملیاتی OpenAI، در بیانیه‌ای گفت: «زیرساخت Rockset به شرکت‌ها کمک می‌کند تا داده‌های خود را به اطلاعات مورد‌نیاز تبدیل کنند. ما هیجان‌زده هستیم که تا با ادغام خدمات این استارتاپ در محصولات OpenAI، این مزایا را به مشتریان خود ارائه دهیم.»

وینکاتارامانی می‌گوید که مشتریان فعلی Rockset تغییر فوری را تجربه نخواهند کرد و این شرکت به‌تدریج آن‌ها را از فهرست مشتریان این پلتفرم خارج خواهد کرد و قرار است بعضی از اعضای تیم Rockset به شرکت خالق هوش مصنوعی ChatGPT منتقل شوند.