خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که OpenAI در حال انجام مذاکرات اولیه برای جذب دور تازه‌ای از سرمایه به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار است.

بنا بر این گزارش، شرایط، ارزش‌گذاری و زمان‌بندی این دور از سرمایه‌گذاری هنوز نهایی نشده و می‌تواند تغییر کند. OpenAI همچنین مذاکراتی را برای افزایش بودجه برای سرمایه‌گذاری جدید روی تراشه با شرکت G42 مستقر در ابوظبی انجام داده است.

مشخص نیست که آیا سرمایه‌گذاری روی تراشه و سرمایه‌گذاری گسترد‌ه‌تر شرکت به هم مرتبط هستند یا خیر اما OpenAI در مورد جذب سرمایه‌ای بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار با G42، صحبت کرده است.

OpenAI قرار است در اوایل ژانویه (دی و بهمن) پیشنهاد مناقصه‌ی جداگانه‌ای به رهبری Thrive Capital را تکمیل کند که به کارمندان اجازه می‌دهد سهام را با ارزش ۸۶ میلیارد دلار به فروش برسانند.

مایکروسافت، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار OpenAI، متعهد به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در این شرکت شده است. در اواخر ماه نوامبر (آبان و آذر)، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI گفت که مایکروسافت در هیئت‌مدیره‌ی OpenAI سمت ناظر و بدون حق رأی دارد

OpenAI در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) بدون هیچ دلیل دقیقی آلتمن را برکنار کرد و زنگ خطر را در میان سرمایه‌گذاران و کارمندان به صدا درآورد. او چهار روز بعد با رأی هیئت‌مدیره‌ی جدید دوباره به کار خود بازگشت.