اخیرا شاهد سرمایه گذاری های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال بوده ایم. این افزایش در سرمایه بازار در بحبوحه تحولات و به روز رسانی های متعدد در صنعت کریپتو رخ داد، تأثیر آن بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کاملاً محسوس است.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر حجم بازار، طی 24 ساعت گذشته جهش بسیار چشمگیری در قیمت داشته و به بیش از 30000 دلار رسیده است. این افزایش قیمت باعث شد ارزش پادشاه رمزارزها حدود 10 درصد و ارز کل بازار ارزهای دیجیتال 9.5 درصد افزایش یابد.

یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت بیت کوین و افزایش سرمایه گذاری در بازار جهانی ارزهای دیجیتال، بلک راک است. هفته گذشته، این شرکت یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را در بورس فهرست کرد و ترس و عدم اطمینان در بازار ارز دیجیتال را به امید و اطمینان تبدیل کرد.

اقدام بلک راک در کنار سایر تحولات مهم از جمله رسیدن قیمت بیت کوین به سطح مهم 30000 دلاری، میزان سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را افزایش داد.

Invesco درخواست مشابهی را از BlackRock ارائه کرد، در حالی که WisdomTree و Deutsche Bank به ترتیب به تقویت امید بازار با اقدامات استراتژیک برای تشکیل پرونده برای ETF بیت کوین و ارائه مجوز برای نگهداری این ارز دیجیتال کمک کردند.

این اقدامات نمونه ای از تغییرات قابل توجه در دیدگاه صنعت ارزهای دیجیتال است و نقش مهمی در تحریک جریان سرمایه به بازار کریپتو ایفا می کند. در واقع، از 21 ژوئن 2023، بیش از 100 میلیارد دلار پول وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است که باور به پتانسیل قوی دارایی های دیجیتال را گسترش می دهد.

همانطور که توسط Bitcoinist ذکر شده است، افزایش حجم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نشانه افزایش اعتماد و اشتیاق در میان سرمایه گذارانی است که به دنبال بازده مناسب و فرصت های متنوع در دارایی های دیجیتال هستند.

از سوی دیگر سرمایه گذارانی مانند سیتادل سکریتیز، فیدلیتی اینوستمنت و چارلز شواب با راه اندازی EDX Markets به افزایش حجم سرمایه در این بازار کمک کرده اند.