سامسونگ به دلیل رکود اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای تراشه‌، سال بدی را پشت سر گذاشت. کسب‌وکار تراشه که یکی از پول‌سازترین واحدهای تجاری شرکت کره‌ای محسوب می‌شود، امسال برای اولین‌بار ضرر مالی ثبت کرد.

اگر فروش خوب گوشی‌ سامسونگ نبود، این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ متحمل ضرر سنگینی می‌شد. منابع آگاه می‌گویند که تولید تراشه در کره‌ی جنوبی در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

براساس گزارش بلومبرگ، تولید تراشه در ماه نوامبر (آبان و آذر) ۴۲ درصد افزایش یافته که بالاترین رشد از سال ۲۰۱۷ است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط دفتر آمار ملی کره‌‌ی جنوبی، عرضه‌ی پردازنده ۸۰ درصد افزایش داشته که بیشترین افزایش از سال ۲۰۰۲ است.

این اعداد نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین صنایع کره‌‌ی جنوبی پس از گذشت بیش از یک سال از دوران پرچالش، به حالت عادی بازگشته است. سامسونگ یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت تراشه‌ی کره‌ی جنوبی است و پررونق‌شدن این صنعت مستقیماً درآمد سامسونگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این گزارش همچنین به بهبود تقاضای جهانی برای تراشه‌ها اشاره شده است. تولیدات صنعتی کره‌‌ی جنوبی در نوامبر (آبان و آذر) نسبت‌به سال گذشته ۵٫۳ درصد افزایش یافته که ناشی از رشد تولید شرکت‌های تراشه‌ساز است.

تقاضا برای تراشه‌ها به لطف رونق هوش مصنوعی بیشتر شده است. با افزایش تقاضا، قیمت پردازنده در حال افزایش است که خبر خوبی برای سامسونگ محسوب می‌شود.