گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها نازک‌تر شده‌اند و مدل‌های گران‌تر حتی از موادی استفاده می‌کنند که به حس برتر آن‌ها می‌افزاید. با این حال، آنها دستگاه ها را بسیار مستعد خراش و فرورفتگی می کنند، آیفون اپل یکی از نمونه های آن است. اما پتنت جدیدی منتشر شده است که نشان می دهد اپل در حال آماده سازی آیفونی با بدنه مقاوم برای آینده نزدیک است.

این غول کوپرتینویی اخیرا پتنت جدیدی با عنوان “کامپوزیت های فضایی” در USPTO ثبت کرده است. این پتنت اساساً درباره استفاده سازنده آیفون از فرآیند جدیدی برای جاسازی موادی مانند سرامیک و فلز در بدنه گوشی هوشمند صحبت می کند. این به بدنه دستگاه کمک می کند تا در برابر خراش های بیشتری مقاومت کند و آسیب های بیشتری را تحمل کند. علاوه بر این، مواد را می توان به اندازه های مختلف برش داد که به هم متصل هستند، که همچنین به جلوگیری از افتادگی کمک می کند.

با این مواد قوی تر و فرآیند ساخت، اپل می تواند اساساً آیفون خود را از نظر ساختاری قوی تر کند. این به سفتی کلی آن می افزاید در حالی که احتمالاً با تغییر چگالی انعطاف پذیری را از دست نمی دهد. به عبارت ساده، بدنه می تواند در گوشه ها محکم تر باشد تا در برابر فرورفتگی و خراش مقاومت بهتری داشته باشد. این به این معنی است که این برند باعث می شود دوام بالاتری داشته باشد.

پتنت ثبت شده توضیح می دهد که این فرآیند برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند، ساعت ها، تبلت ها، لپ تاپ ها، رایانه های نوت بوک، پخش کننده های موسیقی و غیره است. بنابراین، ممکن است به زودی شاهد تغییر بزرگی در طراحی محصولات اپل از نظر موادی که برای دوام بیشتر گجت های خود استفاده می کند، باشیم. به خاطر داشته باشید که این هنوز فقط یک پتنت است و احتمالا سال ها طول می کشد تا وارد بازار شود.

در اخبار مرتبط، تلاش بی‌وقفه اپل برای نوآوری و جابجایی مرزهای صنعت پوشیدنی‌ها جای تعجب ندارد. آخرین افشاگری از غول فناوری به شکل یک حق ثبت اختراع تازه کشف شده است که اپل واچ را در صفحه نمایشی قرار می دهد که کاملاً دور مچ دست کاربر قرار می گیرد و اطلاعات را از همه زوایا نشان می دهد.

در انجام این کار، اپل قصد دارد هم صفحه ساعت و هم بند آن را متناسب با اندازه مچ دست کاربر بهینه کند. از طریق این ویژگی، اپل می خواهد یک تناسب شخصی برای هر کاربر ارائه دهد. علاوه بر مزایای ارگونومیکی، فناوری نمایشگر منعطف می تواند در را به روی مجموعه جدیدی از برنامه ها و ویژگی های فراتر از ساعت اپل باز کند.

منبع

به این پست امتیاز دهید