سامسونگ و کوالکام اعلام کردند که با انجام آزمایش‌های فناوری 1024QAM برای دوبلکس طیف فرکانس (FDD) و دوبلکس تقسیم زمانی (TDD)، توانستند سرعت دریافت اطلاعات شبکه 5G را افزایش دهند. 20 افزایش دادن

QAM یک فناوری مدولاسیون پیشرفته است که به مقدار داده (به بیت) که با هر انتقال ارسال می شود اشاره دارد. هرچه عدد QAM بالاتر باشد، انتقال کارآمدتر است. در حالی که اکثر شبکه های تجاری از 256QAM استفاده می کنند، آخرین نسخه استاندارد 3GPP که یک استاندارد پهن باند تلفن همراه است، استفاده از 1024QAM را توصیه می کند.

سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود اشاره کرده است:

“فناوری پیشرفته QAM به اپراتورها کمک می کند تا استفاده از منابع طیف را به حداکثر برسانند و کاربران تلفن همراه را قادر می سازد از خدمات مختلفی مانند پخش زنده ویدئو و بازی های چند نفره آنلاین که به سرعت دانلود بالاتری نیاز دارند، لذت ببرند.”

افزایش سرعت انتقال اطلاعات 5G با همکاری سامسونگ و کوالکام

این آزمایش در آزمایشگاه تحقیق و توسعه غول فناوری کره ای با استفاده از نرم افزار 5G vRAN و رادیوهای سامسونگ که از باندهای 2.1 گیگاهرتز (FDD) و 3.5 گیگاهرتز (TDD) پشتیبانی می کنند، انجام شد. کوالکام برای این کار از گوشی مجهز به مودم اسنپدراگون X75 5G استفاده می کند که در گوشی های سری گلکسی اس 24 سامسونگ و همچنین سری آیفون 16 آینده استفاده می شود.

سامسونگ و کوالکام در طول آزمایشات خود توانستند به سرعت انتقال داده 485 مگابیت بر ثانیه دست یابند که 20 درصد سریعتر از سرعت انتقال داده با فناوری 256QAM است.

سونیل پاتیل، معاون مدیریت محصول در کوالکام می‌گوید:

ما مفتخریم که اولین کسی هستیم که در این صنعت با سامسونگ همکاری می کنیم. این دستاورد تعهد تزلزل ناپذیر ما برای حمایت از اپراتورها در تلاش‌هایشان برای افزایش ظرفیت و کارایی شبکه 5G را نشان می‌دهد. با استفاده از فناوری پیشرفته QAM، اپراتورها را قادر می‌سازیم تا منابع فرکانس خود را به حداکثر برسانند و خدمات تلفن همراه یکپارچه و پرسرعت را به کاربران 5G ارائه دهند.»