شرکت گارنر برای سهولت و سرعت بخشیدن به فرآیند تخریب هارد دیسک محصول جدید خود را با نام DiskMantler معرفی کرده است. این دستگاه با تکان دادن شدید هارد دیسک نوید حذف تمامی اجزای خود را در کمتر از 90 ثانیه می دهد.

ویدیوی گارنر نحوه عملکرد DiskMantler را نشان می دهد. ابتدا هارد دیسک در شیار ورودی درایو قرار می گیرد، سپس تایمر بین 8 تا 120 ثانیه چرخه می شود. گارنر تخمین می زند که این فرآیند باید به طور متوسط ​​60 ثانیه طول بکشد. اما برای هر دیسک سخت متفاوت است.

پس از چرخاندن تایمر، باید منتظر بمانید تا هارد دیسک به شدت تکان بخورد و تمام قطعات آن از یکدیگر جدا شوند. در نهایت، درایو قطعات هارد دیسک را از قسمت خروجی خارج می کند و بلافاصله برای قربانی بعدی آماده می شود.

فرآیند جداسازی هارد دیسک تمام قطعات، از جمله پلاتر، چرخ ها، برد سبز و سایر اجزا را از هم جدا می کند. هدف از بین بردن کامل هارد دیسک است که راه حل موثرتری نسبت به سوزاندن یا خرد کردن است.

سوزاندن هارد دیسک به دمای بیش از 670 درجه سانتیگراد نیاز دارد که مواد شیمیایی سمی را پشت سر می گذارد و آهنرباهای کمیاب داخل آن را از بین می برد، که به طور فزاینده ای بحرانی می شوند. این روش معمولا هزینه بیشتری دارد. خرد کردن HDD نیز به انرژی زیادی نیاز دارد و کاملاً ایمن نیست.

روش تکان دادن هارد دیسک از آسیب های محیطی احتمالی ناشی از سوزاندن یا برش آنها جلوگیری می کند و برای بازیافت قطعات داخل هارد دیسک از جمله آهن ربا، برد، پلاتر و سایر قطعات مناسب تر است.

جدا کردن هارد دیسک روشی امن برای پاک کردن اطلاعات نیست و مطمئناً می توان از یک بشقاب کاملاً دست نخورده که به شدت تکان خورده است برای بازیابی اطلاعات استفاده کرد. برای این منظور، گارنر به زودی محصول دیگری به نام DeMag را ارائه خواهد کرد که نوید پاک کردن تمام داده های باقیمانده روی هارد دیسک را می دهد و آهنرباهای کمیاب را آزاد می کند تا DiskMantler انبوه را ترک نکنند.