استفان توماس از مدیران ارشد سابق ریپل، هارد دیسکی دارد که تعداد زیادی بیت کوین به ارزش ۲۴۴ میلیون دلار در آن ذخیره شده، اما اطلاعات مورد نیاز برای باز کردن قفل و دسترسی به درایوش را فراموش کرده است. او تاکنون هشت تلاش برای دسترسی به درایو انجام داده که البته هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت. درواقع او فقط دو بار دیگر فرصت دارد به توکن‌های خود دسترسی یابد.

اگر تعداد تلاش‌های توماس برای دسترسی به هارد حاوی بیت کوین به ۱۰ بار برسد، همه‌ی داده‌های ذخیره‌شده روی درایو ازجمله کلیدهای خصوصی که برای دسترسی اولیه به رمزارز ذخیره‌شده نیاز هستند، پاک می‌شوند.

به گزارش Ambcrypto، شرکت ریکاوری کریپتو Unciphered در تاریخ ۲۵ اکتبر، نامه‌ای سرگشاده به توماس نوشت. این تیم ادعا می‌کند تیمش می‌تواند با استفاده از توانایی هکرهای سخت‌افزار، ریاضی‌دانان رمزارز و توسعه‌دهندگان، محدودیت ۱۰ بار تلاش را برای باز کردن قفل کیف پول او دور بزند.

تیم Unciphered مدعی شد چندین‌ هارد حاوی رمزارز را با موفقیت باز کرده و به توانایی‌های خود برای انجام دوباره‌ی این کار باور دارد.

مجله‌ی فناوری Wired نیز در ۲۵ اکتبر، ادعا کرد Unciphered به آن‌ها کمک کرده پس‌از ۲۰۰ تریلیون‌بار تلاش، اطلاعات از دست رفته مشابه هارد دیسک توماس را بازیابی کند.

Unciphered در نامه‌ی خود به توماس، هیچ اشاره‌ای به دستمزد مورد نظرش نکرده و ازطرفی هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر پذیرش این پیشنهاد ازجانب توماس وجود ندارد.

شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاک چین IntoTheBlock در جولای ۲۰۲۳ فاش کرد تقریباً ۲۹ درصد کل بیت کوین‌های جهان احتمالاً برای همیشه گم‌ شده‌اند. این توکن‌ها برای بیش‌از پنج سال جابه‌جا نشده‌اند.