هنگامی که PS5 در نوامبر 2020 عرضه شد، با ویژگی های استثنایی و نوآوری های پیشگامانه اش توجه علاقه مندان به بازی در سراسر جهان را به خود جلب کرد. سونی سطح را بالا برد و اوج جدیدی را برای بازی های کنسولی به نمایش گذاشت و پلتفرم پلی استیشن را به ارتفاعات جدیدی رساند. PS5 که اکنون در دسترس است همچنان با به روز رسانی ها و ویژگی های جدیدی که دائماً به آن اضافه می شود بر دنیای بازی تسلط خود را بیشتر می کند. برای خرید این کنسول بازی محبوب باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید هنگام بازی کردن از آن لذت ببرید.

نگاهی کوتاه به پلی استیشن 5

تا کنون دو نسخه دیسک خور و دیجیتال از پلی استیشن 5 منتشر شده است که هر کدام از آن ها قیمت متفاوتی دارند. تا آنجایی که ما بررسی کرده ایم این دو کنسول با یکدیگر یکسان هستند اما طریقه ی اجرای بازی بر روی آن ها متفاوت است. اگر قصد دارید در هزینه ها صرفه جویی کنید توصیه ما این است که نسخه استاندارد یا همان دیسک خور PS5 را انتخاب کنید. زیرا به راحتی می توانید با خرید چند بازی دست دوم هزینه کمی را پرداخت کنید یا با اجاره دادن بازی ها مبلغی را دریافت کنید. تا چند ماه گذشته بازی های PS5 در بازار کمرنگ بودند اما هرچه به جلوتر می رویم تنوع بازی های این کنسول محبوب بیشتر می شود.

پلی استیشن 5

کدام یک از نسخه های پلی استیشن 5 بهتر است؟

از لحاظ سخت افزاری پلی استیشن 5 یکی از قدرتمندترین کنسول های بازی می باشد. در نتیجه هنگام خرید شما باید به نسخه استاندارد یا همان نسخه دیسک خور و نسخه دیجیتال PS5 آن توجه کنید. ممکن است از خودتان بپرسید که چه تفاوت هایی بین این دو نسخه وجود دارد. خوشبختانه به عنوان بخشی از راهنمای خرید PS5 می خواهیم توضیح دهیم که این دو کنسول چگونه کنار هم قرار می گیرند و چه چیزی آن ها را از یکدیگر متمایز می کند.

تفاوت میان نسخه دیسک خورد و دیجیتال پلی استیشن 5

تفاوت اصلی آشکار بین دو نسخه این است که PS5 دیسک خور دارای یک درایو دیسک بلوری است در حالی که نسخه دیجیتال این ویژگی را ندارد. اگر به جمع آوری فیلم های Blu-ray و DVD می پردازید یا مجموعه فیزیکی عظیمی از بازی ها را دارید نسخه دیسک خور پلی استیشن 5 برای شما مناسب تر است. اگر قصد خرید PS5 نسخه دیجیتال را دارید باید به یکسری از نکات دقت کنید. برای استفاده از نسخه دیجیتال باید از فروشگاه های رسمی بازی ها را به صورت آنلاین خریداری کنید که برای افراد داخل ایران با محدودیت هایی روبرو است. و نکته بعد این می باشد که برای استفاده از نسخه دیجیتال باید یک منبع ذخیره کننده مانند هارد اکسترنال را در نظر داشته باشید و تمام بازی ها را بر روی آن ذخیره کنید، انجام این کار باعث می شود فضای ذخیره سازی زیاد اشغال شود. برای ذخیره کردن بازی ها پیشنها ما هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Gaming می باشد.

نسخه دیسک خورد و دیجیتال پلی استیشن 5

ظاهر نسخه دیسک خورد و دیجیتال پلی استیشن 5

به دلیل وجود یا عدم وجود دیسک درایو تفاوت کمی در طراحی وجود دارد. نسخه استاندارد PS5 دارای یک برآمدگی در پایین است که جای قرار گرفتن دیسک می باشد در حالی که نسخه دیجیتال باریک تر و متقارن تر است. همه مشخصات دیگر مانند درگاه های USB و ارتفاع یکسان هستند.

تفاوت میان نسخه دیسک خورد و دیجیتال پلی استیشن 5

کدام یک از نسخه های پلی استیشن 5 را خریداری کنیم؟

اگر می خواهید دیسک های مورد علاقه خود را جمع آوری کنید، به PS5 استاندارد «دیسک خور» نیاز دارید. همچنین این نسخه از پلی استیشن فیلم های DVD و Blu-ray اجرا می کند. بنابراین می توانید از آن به عنوان یک پخش کننده فیلم و ویدیو استفاده کنید. اگر فقط نسخه های دیجیتالی از بازی ها را خریداری می کنید می توانید بهتر هزینه های خود را مدیریت کنید. نسخه دیجیتال ارزان تر از نسخه استاندارد است زیرا فروشگاه پلی استیشن تخفیف های بسیار زیادی می گذارد. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، تکیه بر دانلودها می تواند فضای ذخیره سازی پلی استیشن 5 را در کمترین زمان پر کند و باید به فکر یک محل ذخیره سازی جدید باشید. همچنین اگر سرعت اینترنت بالایی دارید و فقط به خرید بازی فروشگاه پلی استیشن راضی هستید، نسخه دیجیتال PS5 گزینه بسیار خوبی می تواند برای شما باشد.