مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر لایحه ای را تصویب کرد که می تواند منجر به فیلتر شدن شبکه اجتماعی تیک توک در این کشور شود. مگر اینکه ByteDance (صاحب TikTok) تصمیم به فروش پلتفرم بگیرد.

لایحه جدید تفاوت مهمی با لایحه قبلی دارد که خبرساز شده بود و باعث می شود مجلس سنای آمریکا نتواند رای گیری خود را برای مدت طولانی به تاخیر بیندازد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وب سایت رسمی کنگره آمریکا، لایحه جدید با 360 رای موافق و 58 رای موافق تصویب شد تا در مرحله بعدی وارد سنا شود. این لایحه بخشی از تلاش گسترده‌تر مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم کشورهای خارجی مانند روسیه و ارائه حمایت نظامی از اوکراین است و گنجاندن Tiktok در این لایحه، داستان این پلتفرم چینی را زودتر از حد انتظار به پایان می‌رساند.

سنای آمریکا قرار است در مورد لایحه دیگری که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان تصویب شد رای گیری کند که به طور خاص بر TikTok تمرکز دارد. حرف این است که ما به این زودی شاهد رأی گیری در مورد لایحه اصلی نخواهیم بود.

رئیس کمیته بازرگانی سنای آمریکا در ابتدا با لایحه جدید مخالفت کرد. اما پس از انجام برخی اصلاحات، چراغ سبز دریافت کرد. با توجه به تغییرات اخیر، ByteDance زمان بیشتری برای فروش Tiktok (حداکثر یک سال) خواهد داشت.