شیائومی امروز از CyberDog 2، جانشین نسل اول CyberDog که در سال 2021 معرفی شد، رونمایی کرد. CyberDog 2 یک سگ رباتی چهارپا است، اما شیائومی تغییرات قابل توجهی در طراحی آن ایجاد کرده و ظاهر منحصر به فردتری نسبت به نسل قبلی خود به آن بخشیده است.

CyberDog اصلی به گونه‌ای طراحی شده بود که شبیه یک کپی از بوستون داینامیک Spot باشد، اما CyberDog 2 ظاهر متمایزتری دارد. بدنه ای کاملاً بازطراحی شده شبیه دوبرمن داشته و دو گوش کوچک در دو طرف سر دارد. این باعث می شود که بیشتر شبیه یک سگ واقعی نسبت به نسل قبلی باشد. CyberDog 2 نیز بسیار کوچکتر و سبکتر از نسل قبلی است. وزن آن تنها 8.9 کیلوگرم و قد آن 36.7 سانتی متر بوده که بسیار کوچکتر از گلدن رتریور محسوب می شود. شیائومی نشان داده که این ربات حتی می‌تواند روی یک پا بایستد در حالی که روی یک بلوک توفو استراحت می‌کند بدون اینکه آن را از بین ببرد.

شیائومی تحرک ربات CyberDog خود را با میکرو محرک‌های CyberGear بهبود بخشیده است. این عملگرها ربات را چابک تر می کنند و قادر به انجام مانورهای پیچیده تری مانند چرخش مداوم به عقب و بازیابی سقوط است. CyberDog همچنین دارای یک سیستم تصمیم گیری است که از 19 حسگر اختصاص داده شده به بینایی، لمس و شنوایی استفاده می کند. به طور خاص، این دستگاه با یک دوربین RGB، یک دوربین تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی، چهار سنسور ToF، یک حسگر LiDAR، یک دوربین عمق، یک سنسور اولتراسونیک، یک حسگر لنز چشم ماهی، یک سنسور نیرو و دو سنسور Ultra Wide Band برخوردار است. همچنین دارای چهار میکروفون بوده و با الگوریتم صوتی شیائومی AI سازگار است.

علاوه بر این، شیائومی به لطف پردازنده NX و دو پردازنده کمکی، که می توانند به بیست و یک TOPS قدرت محاسباتی دست یابند، تأکید ویژه ای بر قابلیت های هوشمند CyberDog داشته است. در مورد قیمت گذاری، قیمت آن 12999 یوان است که بیش از 1790 دلار میش ود. به زودی برای خرید در چین در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این، شیائومی CyberDog 2 را نیز با کد، نقشه‌های ساختاری و حتی برنامه‌نویسی گرافیکی و پردازش ماژولار قابلیت‌های سنجش مختلف، به صورت متن‌باز در دسترس عموم قرار داده است. این مورد آن را برای علاقه مندان به فناوری و توسعه دهندگانی که می خواهند با این نوع محصول آزمایش کنند، ایده آل می کند.

در اخباری مرتبط Redmi K60 Ultra بالاخره پس از ماه‌ها افشا معرفی شد. این دستگاه امروز در رویداد چین شیائومی به نمایش درآمده است. شیائومی Mix Fold 3 و چندین محصول دیگر نیز همراه آن معرفی شدند.

Redmi K60 Ultra پریمیوم ترین گوشی هوشمند با برند Redmi تا به امروز است. دارای برخی از ویژگی‌هایی بوده که برای اولین بار در گوشی Redmi تعبیه می شود. این دستگاه همچنین طراحی متفاوتی نسبت به مدل های Redmi K60 Pro، Redmi K60 و Redmi K60E دارد. ردمی K60 Ultra از نظر طراحی شباهتی به Redmi K60 و سری Xiaomi 13 است. این مدل دارای صفحه نمایش تخت و همچنین قاب تخت بوده اما بدنه عقب حالت منحنی دارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید