انتظار می رود اندروید 14 پایدار در این ماه منتشر شود. از این رو، OEM ها برنامه های بتا عمومی خود را آغاز کرده اند. شیائومی یکی از اولین تولیدکنندگان چینی است که این ابتکار را در کنار Oppo آغاز کرده است.

به عنوان بخشی از گروه اولیه، این شرکت تنها دو دستگاه را در برنامه گنجانده است.  جای تعجب نیست که این ابتکار در حال حاضر منحصر به چین باشد، اگرچه رام های جهانی برای این گوشی ها آماده هستند. طبق اعلام رسمی شیائومی، گوشی‌های هوشمند زیر برای نسخه‌های بتای MIUI مبتنی بر اندروید 14 واجد شرایط هستند.

  • شیائومی 13
  • شیائومی 13 پرو

ثبت نام عمومی بتا به صورت زنده انجام می شود و متقاضیان منتخب از قبل دریافت آخرین نرم افزار را از طریق OTA آغاز کرده اند. نسخه‌های بتا برای گوشی‌های ذکر شده در بالا با MUI 14 عرضه می‌شوند که نشان می‌دهد اعلام MIUI 15 ممکن است کمی طول بکشد. انتظار داریم در روزهای آینده دستگاه های بیشتری به برنامه بتا اضافه شوند. همچنین، باید در دسترس بودن جهانی نیز وجود داشته باشد.

با این حال، ما هیچ اطلاعاتی در مورد جدول زمانی انتشار نسخه پایدار نداریم. شیائومی برخلاف برنامه MIUI از نظر تاریخی به دلیل افشای برنامه به‌روزرسانی اندروید شناخته نشده است. به هر حال، ما مشتاقانه منتظر شنیدن بیشتر از این شرکت در مورد این موضوع هستیم. همچنین امیدواریم آپدیت جدید مانند گذشته آسیبی به گوشی های منتخب وارد نکند.

دارندگان شیائومی 13 منتظر اندروید 14 باشند

در اخباری دیگر شیائومی اخیرا گوشی هوشمند تاشو Mix Fold 3 مورد انتظار خود را معرفی کرده است. در حالی که هیجان برای جدیدترین گوشی تاشو همچنان ادامه دارد، اخباری در مورد گوشی پرچمدار بعدی شیائومی منتشر شده است.

یکی از چشمگیرترین ویژگی های Mix Fold 3 ترکیب لنز تله فوتو دوگانه آن است که شامل یک لنز پرتره 3.2برابری و یک لنز تله فوتو پریسکوپ 5برابری می شود. اکنون، یک وبلاگ نویس دیجیتال فاش کرده است که شیائومی 14 نیز به همان ترکیب تله فوتو دوگانه مجهز خواهد شد. این بدان معناست که شیائومی 14 به دو لنز تله فوتو پریسکوپ مجهز خواهد شد، یکی با فاصله کانونی 75 میلی متر و دیگری با فاصله کانونی 115 میلی متر. این امکان زوم اپتیکال تا 5 برابر را فراهم می کند.

علاوه بر این، شایعه شده است که این دستگاه از پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 قدرت می گیرد. انتظار می رود چیپ توسط TSMC ساخته شود و دارای معماری 1+5+2 هسته ای با یک هسته بزرگ، پنج هسته متوسط و دو هسته کوچک باشد. این یک ارتقاء از اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود که دارای معماری هسته 1+4+3 است. هسته بسیار بزرگ و هسته کوچک کاهش یافته، اسنپدراگون 8 نسل 3 را به قدرتمندترین پلتفرم موبایل اسنپدراگون 5G تا به امروز تبدیل خواهد کرد.

علاوه بر این، شایعه شده است که دستگاه دارای باتری بزرگتر و شارژ سریع 4860 میلی آمپر ساعت و 120 وات است. پیش بینی می شود که سری 14 شیائومی قیمتی مشابه با سری 13 شیائومی داشته باشد. این بدان معناست که قیمت شیائومی 14 می تواند از حدود 3999 یوان (حدود 625 دلار) برای نسخه 8 گیگابایتی + 128 گیگابایتی شروع شود.

در اخباری مرتبط شیائومی از CyberDog 2، جانشین نسل اول CyberDog که در سال 2021 معرفی شد، رونمایی کرد. CyberDog 2 یک سگ رباتی چهارپا است، اما شیائومی تغییرات قابل توجهی در طراحی آن ایجاد کرده و ظاهر منحصر به فردتری نسبت به نسل قبلی خود به آن بخشیده است.

CyberDog اصلی به گونه‌ای طراحی شده بود که شبیه یک کپی از بوستون داینامیک Spot باشد، اما CyberDog 2 ظاهر متمایزتری دارد. بدنه ای کاملاً بازطراحی شده شبیه دوبرمن داشته و دو گوش کوچک در دو طرف سر دارد. این باعث می شود که بیشتر شبیه یک سگ واقعی نسبت به نسل قبلی باشد. CyberDog 2 نیز بسیار کوچکتر و سبکتر از نسل قبلی است. وزن آن تنها 8.9 کیلوگرم و قد آن 36.7 سانتی متر بوده که بسیار کوچکتر از گلدن رتریور محسوب می شود. شیائومی نشان داده که این ربات حتی می‌تواند روی یک پا بایستد در حالی که روی یک بلوک توفو استراحت می‌کند بدون اینکه آن را از بین ببرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید