شیائومی به‌طور رسمی HyperOS را معرفی کرد؛ رابط کاربری جدید شیائومی که برنامه‌های سیستمی و انیمیشن‌های آن به‌روز شده و ابتدا قرار بود با نام MIUI 15 دردسترس قرار گیرد. به‌هر حال نام این پوسته‌ی سفارشی اندروید تغییر کرد و اکنون با نام HyperOS ارائه می‌شود. قبلاً برخی ویژگی‌های سیستم‌عامل مذکور فاش شده بود و در ادامه همه‌ی امکانات آن را مرور خواهیم کرد.

طراحی جدید HyperOS

HyperOS از انیمیشن‌های سیستمی جدید و برنامه‌های اصلاح‌شده بهره می‌برد و تغییرات قابل‌توجهی در رابط‌کاربری آن دیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییرات این رابط‌ کاربری، مرکز کنترل و پنل اطلاع‌رسانی است. همچنین بسیاری از برنامه‌ها طوری طراحی شده‌اند که شبیه iOS به‌نظر می‌رسند و همگی به بهبود تجربه‌ی کاربری کمک می‌کنند.

شیائومی از مدت‌ها قبل برای اطمینان از اتصال آسان به همه‌ی محصولاتش، راهکارهایی را پیاده‌سازی کرده است. HyperOS طوری طراحی شده تا افراد بتوانند کارهای خود را به‌سرعت انجام دهند. این رابط کاربری از افزونه‌های داخلی اختصاصی بهره می‌برد. طبق آزمایش‌های انجام‌شده، این پلتفرم اکنون سریع‌تر کار می‌کند و در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر است تا عمر باتری گوشی شیائومی شما را افزایش دهد.

HyperOS اتصال بین دستگاه‌های مختلف ازجمله خودرو، ساعت هوشمند، لوازم خانگی و غیره را بهبود می‌دهد. این سیستم‌عامل به کاربران اجازه می‌دهد همه‌ی دستگاه‌های خود را ازطریق گوشی کنترل کنند.

شیائومی ویژگی جدیدی به‌نام Hypermind معرفی کرده که به شما اجازه می‌دهد محصولات Mijia را از راه‌دور کنترل کنید. این محصولات معمولاً فقط در چین عرضه می‌شوند و بنابراین انتظار نداریم قابلیت مذکور به‌طور سرتاسری در همه‌ی کشورهای جهان دردسترس قرار گیرد.

شیائومی اعلام کرد HyperOS اکنون از رابط کاربری بسیار امن و مقاوم دربرابر آسیب‌پذیری‌های امنیتی بهره می‌‌برد. بهبودهایی در این پلتفرم اعمال شده تا با ثبات بیشتر و روان‌تر کار کند و این هدف با همکاری و مشارکت بسیار از توسعه‌دهندگان محقق شده است.

درنهایت شیائومی اولین گوشی‌های مجهز به HyperOS را معرفی کرد. سری شیائومی ۱۴ اولین گوشی‌های هستند که با این رابط کاربری جدید همراه می‌شوند. انتظار می‌رود این سیستم‌عامل به‌زودی برای ردمی K60 اولترا و همچنین تبلت شیائومی پد ۶ مکس نیز دردسترس قرار گیرد. سایر مد‌ل‌های تبلت و گوشی این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ به‌روزرسانی جدید را دریافت خواهند کرد.