متأسفانه جزئیات بیشتری از گوشی‌های جدید رد مجیک هنوز فاش نشده است. در برگه‌ی گواهی Wi-Fi Alliance آمده است که سری نهم رد مجیک از باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی خواهند کرد.

نمونه‌ی اولیه‌ی یکی از مدل‌های رد مجیک سری ۹ در سایت بنچمارک گیک‌بنچ مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (SD8G3) در آن به‌کار رفته است. اگرچه این پردازنده هنوز از سوی کوالکام به‌طور رسمی عرضه نشده است؛ برخی از تولیدکنندگان از جمله نوبیا مدل آزمایشی خود را با استفاده از آن ساخته‌اند.

آزمون گیک‌بنچ، امتیاز ۵٬۹۷۷ را در عملکرد چندهسته‌ای به رد مجیک ۹ اعطا کرد که ۲۰ درصد بیشتر از گوشی‌های مجهزبه تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. برای مقایسه، امتیاز گیک‌بنچ به پردازنده‌ گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا در عملکرد چندهسته‌ای، ۴٬۹۸۴ است. به‌علاوه سایت گیک‌بنچ سیستم‌عامل گوشی‌های رد مجیک ۹ را اندروید ۱۴ اعلام کرده است.

از آنجایی که سری نهم رد مجیک، گوشی‌های پرچم‌دار گیمینگ هستند؛ داشتن مشخصات رده‌بالا برای آن‌ها جای تعجب ندارد. باید دید قیمت گوشی جدید نوبیا در مقایسه با قیمت گوشی زد تی ای رد مجیک ۸ و ۸ اس که در اوایل ۲۰۲۳ رونمایی شد چقدر تفاوت خواهد داشت.