اتصال دستگاه های خارجی به مک شما یک امر عادی است. ممکن است بخواهید یک SSD خارجی یا حتی چیزی مانند Raspberry Pi را برای برنامه نویسی وصل کنید. پس از اتمام دسترسی به درایو، غریزه این است که کابل متصل به دستگاه را جدا کنید. و اگر این کار را بدون خارج کردن دیسک انجام دهید، احتمال زیادی وجود دارد که خطای “Disk Not Ejected Properly” در مک شما ظاهر شود. در واقع، پیام خطای اضافی آنقدر آزاردهنده است که ممکن است استفاده از رایانه شما را مختل کند. اکنون، این مطمئناً آن چیزی نیست که هنگام کار روی چیزی مهم می خواهید. با این حال، اخراج نشوید. اگر مک شما مدام خطای « Disk Not Ejected Properly »، چندین راه حل را فهرست می کنیم. بیایید با درک اینکه چرا خطا رخ می‌دهد و سپس قوی‌ترین راه‌حل‌ها و چند راه‌حل دیگر که می‌توانید در صورت کار نکردن راه‌حل‌های رایج، امتحان کنید، شروع می‌کنیم.

چرا خطای  Disk Not Ejected Properly رخ می دهد

پس از استفاده از یک دستگاه خارجی با مک، بهترین کار این است که دستگاه را قبل از جدا کردن آن خارج کنید. این از هرگونه از دست دادن داده یا آسیب به دستگاه خارجی جلوگیری می کند. از این رو، macOS هنگامی که دستگاهی را بدون خارج کردن آن جدا می‌کنید به شما هشدار می‌دهد.

همانطور که توسط برخی از کاربران در StackExchange اشاره شده است، این خطا عمدتاً برای دستگاه های غیر ذخیره سازی تکرار می شود. حتی گاهی ممکن است به دلیل باز بودن برنامه یا برنامه ای که به دستگاه متصل دسترسی پیدا می کند، با این مشکل مواجه شوید.

صرف‌نظر از منبع مشکل، این راهنما به شما کمک می‌کند پیام مکرر « Disk Not Ejected Properly » ظاهر نشود.

دستگاه را به یک پورت متفاوت وصل کنید

گاهی اوقات، یک پورت USB در مک شما به دلایل مختلفی می تواند کار کند. خواه نقص سخت افزاری پورت باشد یا چیزی که مربوط به دستگاه خارجی است که پورت را سرخ می کند، احتمالات بسیار زیاد است. برای رد هر گونه مشکل در یک پورت USB خاص، سعی کنید دستگاه خود را به پورت دیگری در مک خود وصل کنید. اگر پورت معیوب بود، اتصال دستگاه شما به پورت دیگری باید خطا را متوقف کند.

کابل اتصال دستگاه را بررسی کنید

اگر پورت شما بدون عیب است، مورد بعدی که باید بررسی کنید کابل اتصال دستگاه است. اگر یک هارد دیسک یا SSD را وصل می کنید، این احتمال وجود دارد که کابل معیوب باشد. یک کابل جدید بررسی کنید که آیا اتصال پایدار است یا خیر.

اتصال ناپایدار به دلیل کابل معیوب نیز می تواند منجر به کاهش سرعت انتقال شود. اگر دستگاه شما از طریق کابل USB-C متصل می شود، سعی کنید از خود کابل شارژ مک خود برای اتصال دستگاه استفاده کنید.

تنظیمات صرفه جویی در انرژی را تغییر دهید

این یک روش محبوب برای رفع مشکلات مربوط به قطع شدن اتصال دستگاه های خارجی از مک شما است. در اینجا نحوه تغییر تنظیمات انرژی آورده شده است.

مرحله 1: روی لوگوی اپل در گوشه سمت چپ بالای برنامه کلیک کنید. System Settings را انتخاب کنید.

مرحله 2: به بخش Displays در صفحه سمت چپ بروید.

مرحله 3: روی دکمه Advanced کلیک کنید. می توانید آن را در گوشه پایین سمت راست پیدا کنید.

مرحله 4: کلید کنار « Prevent automatic sleeping on power adapter when the display is off » را خاموش کنید.

پاپ آپ « Disk Not Ejected Properly » اکنون باید ناپدید شود.

 کمک های اولیه Disk Utility را اجرا کنید

macOS یک ابزار داخلی برای شناسایی و رفع مشکلات احتمالی درایو متصل دارد. در اینجا نحوه اجرای ابزار تشخیص برای استفاده از ویژگی کمک های اولیه آورده شده است.

مرحله 1: Finder را در مک خود باز کنید. روی دکمه Go در بالای نوار منو کلیک کنید.

مرحله 2: گزینه Utilities را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Disk Utility دوبار کلیک کنید. این برنامه را راه اندازی می کند.

مرحله 4: درایو متصل را با استفاده از صفحه سمت چپ انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه First Aid در نوار ابزار کلیک کنید.

دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا مشکلات درایو خود را برطرف کنید.

بررسی  شارژ باتری

مک شما شارژ هر دستگاه خارجی را که به آن وصل شده است از طریق درگاه های USB تامین می کند. بنابراین، برای تامین این نیرو، ابتدا کامپیوتر شما به باتری کافی نیاز دارد. و مک شما نمی‌تواند دستگاه‌های USB دیگر را در صورت کم شدن باتری، تغذیه کند.

اگر باتری به شدت کم است، مک خود را به پریز برق وصل کنید و سپس سعی کنید یک دستگاه خارجی را وصل کنید. در حالت ایده آل باید بیرون راندن متوقف شود.

 از به خواب رفتن مک خود جلوگیری کنید

هر زمان که مک شما به حالت خواب می رود، ممکن است اتصال دستگاه های خارجی قطع شود. و دفعه بعد که آن را روشن می کنید، ممکن است پیام خارج شده را ببینید. بنابراین، اگر در حال انتقال فایل‌ها هستید یا می‌خواهید دستگاه‌های خارجی شما متصل بمانند، از به خواب رفتن مک خود جلوگیری کنید.

دستگاه های خود را بدون دانگل وصل کنید

با از بین رفتن پورت های قدیمی در مک های اخیر، استفاده از دانگل ها به یک ضرورت تبدیل شده است. اما، ممکن است مشکلی در رابطه با سازگاری لوازم جانبی شما با دانگل نیز وجود داشته باشد. برخی از لوازم جانبی یا درایوهای خارجی ممکن است با یک دانگل خارجی به خوبی کار نکنند و ممکن است لازم باشد مستقیماً به پورت USB-C Mac شما متصل شوند.

اگر لوازم جانبی شما از اتصال از طریق درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند، سعی کنید آن را مستقیماً بدون دانگل یا آداپتور متصل کنید. این اطمینان حاصل می کند که اتصال شما قطع نمی شود و دیسک به طور مکرر خارج نمی شود.

 SMC را ریست کنید

کنترل کننده مدیریت سیستم  ( SMC) مسئول فعالیت های مربوط به برق، فن، باتری و سایر سخت افزارها مانند پورت ها است. اگر متوجه شدید که برخی از اجزای فوق الذکر مک بوک شما به درستی کار نمی کنند، تنظیم مجدد SMC می تواند به بازگرداندن آنها به حالت عادی کمک کند.

برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: مک بوک خود را خاموش کنید و حدود 10 ثانیه صبر کنید.

مرحله 2: در مرحله بعد، کلید Shift  در سمت راست صفحه کلید خود) + کلید Option (در سمت چپ صفحه کلید) + کلید کنترل (در سمت چپ صفحه کلید) را به طور همزمان ضربه بزنید و نگه دارید. آنها را به مدت 7 ثانیه نگه دارید.

مرحله 3: بدون رها کردن سه کلید (در مرحله شماره 2)، روی دکمه پاور ضربه بزنید و نگه دارید.

این چهار کلید Right Shift + Option + Control + Power Button) )را حدود 7 ثانیه نگه دارید. مک شما برای چند ثانیه روشن می شود و در این فرآیند دوباره خاموش می شود.

مرحله 4: در نهایت چهار کلید را پس از 7 ثانیه رها کرده و دکمه پاور را بزنید.

اکنون دستگاه خارجی را وصل کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

 NVRAM را ریست کنید

اگر بازنشانی SMC جواب نداد، بازنشانی NVRAM ممکن است مشکلات مربوط به قطع شدن اتصال دستگاه‌ها از پورت‌های USB-C را برطرف کند. در اینجا نحوه بازنشانی حافظه با دسترسی تصادفی غیر فرار  (NVRAM) یا حافظه دسترسی تصادفی پارامتر (PRAM) به پیش فرض کارخانه آورده شده است.

نمی‌توانید PRAM را در مک‌های سری M بازنشانی کنید. این فقط برای مک های مبتنی بر اینتل قابل استفاده است.

مرحله 1: مک خود را خاموش کنید.

مرحله 2: دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و بلافاصله Option + Command + P + R را روی صفحه کلید خود نگه دارید. آنها را رها نکنید وگرنه مجبور خواهید بود این روش را تکرار کنید.

مرحله 3: چهار دکمه (4) را حدود 15 ثانیه نگه دارید تا مک شما راه اندازی مجدد شود.

مرحله 4: هنگامی که لوگوی اپل ظاهر شد کلیدها را رها کنید.

 درایو را فرمت کنید

اگر با یک هارد دیسک خارجی یا SSD مشکل دارید که به طور نامنظم رفتار می کنند، می توانید درایو را فرمت کنید و ببینید آیا مشکل خارج شده باقی می ماند یا خیر. همچنین اگر می‌خواهید از درایوی استفاده کنید که از پارتیشن پشتیبانی نشده استفاده می‌کند، قالب‌بندی توصیه می‌شود.

macOS به شما امکان می دهد یک درایو را با استفاده از Disk Utility در مک خود فرمت کنید. پس از فرمت کردن، دوباره دستگاه را وصل کنید تا ببینید آیا خطای دیسک خارج شده همچنان ظاهر می شود یا خیر.

به آخرین نسخه macOS به روز رسانی کنید

برخی از نسخه‌های macOS ممکن است مشکلات عجیبی داشته باشند. این امکان وجود دارد که نسخه فعلی macOS که استفاده می‌کنید مشکلاتی را با خطای «دیسک به درستی خارج نشد» ایجاد کرده باشد. بنابراین، مک خود را به آخرین نسخه macOS به روز کنید تا هر گونه اشکال نرم افزاری برطرف شود. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: روی لوگوی اپل در قسمت سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید. بسته به نسخه macOS خود، تنظیمات سیستم یا تنظیمات سیستم را انتخاب کنید.

مرحله 2: به بخش General بروید.

مرحله 3: به تب Software Update بروید. مک شما اکنون به‌روزرسانی‌هایی را برای نصب جستجو می‌کند.

اگر آپدیت موجود است، دکمه Update را بزنید و منتظر بمانید تا نصب شود.

مک خود را به اپل ببرید

تمام راه حل های ذکر شده در بالا مربوط به نرم افزار یا سخت افزار اولیه است. بنابراین، اگر مشکل سخت‌افزاری پیچیده‌ای وجود دارد که باعث ایجاد مشکلاتی در خارج شدن دستگاه‌های خارجی می‌شود، به نزدیک‌ترین مرکز خدمات اپل بروید تا از نوار Genius کمک بگیرید.

اگر مک شما تحت گارانتی است، در حالت ایده آل باید تعمیر رایگان دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد دیسکی که به درستی خارج نشده است همچنان در مک ظاهر می شود

  1. اگر دیسک USB را به درستی خارج نکنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

قطع کردن یک دستگاه ذخیره‌سازی بدون خارج کردن آن می‌تواند منجر به از دست دادن اطلاعات یا خراب شدن درایو شود. بنابراین، همیشه توصیه می شود قبل از جدا کردن دستگاه، دکمه بیرون را فشار دهید.

 

  1. چرا من نمی توانم دیسک را در مک خود خارج کنم؟

اگر برنامه ای از محتویات دیسک خارجی استفاده می کند، نمی توانید آن را خارج کنید. برای مثال، اگر در حال ویرایش یک ویدیو از یک SSD خارجی هستید و برنامه ویرایش ویدیو باز است، نمی‌توانید SSD را خارج کنید. برنامه را ببندید و سپس آن را خارج کنید.

 

  1. آیا استفاده از دانگل برای اتصال دستگاه ها به مک امن است؟

یک دانگل یا داک خوب برای مک شما کاملاً ایمن است و می تواند به شما در اتصال چندین دستگاه کمک کند. برای جلوگیری از مشکلات سازگاری در آینده، روی یک دانگل خوب سرمایه گذاری کنید.

سخن پایانی

تصور کنید در حال کار هستید و پیام « Disk Not Ejected Properly» مدام در مک شما ظاهر می شود. و به لطف مدیریت ضعیف اعلان ها در macOS، پاپ آپ بارها و بارها ظاهر می شود تا مرکز اعلان را پر کند. با این حال نگران نباشید، زیرا راه حل های ذکر شده در بالا تقریباً باید مشکل را برطرف کنند.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید