مقوله سئو همیشه جزو مهم ترین موارد در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سایت می باشد. هر فردی که دارای سایت است، دوست دارد لینک یک گوگل را در اختیار داشته باشد که برای دست یابی به چنین جایگاهی، سئو ( بهنیه سازی برای موتور های جست و جو ) حرف اول را میزند و فقط به کمک آن است که می توان به لینک یک رسید.

البته سئو یک سایت، کار راحتی نیست و سختی های مختص خود را دارد و بسیار زمان بر است. اما در این بین ابزار هایی به وجود آماده اند که در این زمینه می توانند بسیار کمک کرده و فرایند سئو را تا حدی آسان کنند و یک راه میانبری برای پیمایش یک مسیر طولانی باشند.

رنک فایند یکی از بزرگترین پلتفرم های ابزار محور سئو در ایران است که ابزار های مختلفی را برای افراد و سئو کاران ارائه میدهد که سختی های سئو را تا حدی آسان می کند.

رنک فایند چیست؟

رنک فایند یک پلتفرم ابزار محور است که ایده آن از اواخر سال 98 روی کاغذ آمد و بعد تلاش های بسیار، آبان ماه 1400 رسما افتتاح شد و به مرور پیشرفت کرد و الان ابزار های مختلفی را در زمینه سئو در اختیار کاربران قرار میدهد که شامل موارد زیر است:

  • رتبه یاب
  • کیوردگپ یاب
  • دامنه یاب
  • ملخ (دیدن سرچ کنسول رقبا)
  • عنکبوت (دیدن رپورتاژ رقبا)

تک به تک این ابزار ها در نوع خود منحصر به فرد هستند و در زمینه سئو بسیار کمک می کنند و باعث می شوند راه چند ساله را در چند ماه طی کنید این نکته هم لازم به ذکر است که دو ابزار ملخ و عنکبوت هیچ نمونه مشابه ایرانی و خارجی ندارند. در ادامه همراه ما باشید تا با این 5 ابزار بیشتر آشنا شوید.

ابزار رتبه یاب

هر سایتی استراتژی مخصوص خود را دارد و در یک سری کلمات خاص قرار است در نتایج موتور های جست و جو در رتبه های اول باشد. هر فرد دارای سایتی مجبور بود برای دیدن رتبه سایت خود در کلمه مشخص آن را گوگل جست و جو کرده و به حالت دستی رتبه آن را پیدا کند.

چنین کاری زمان بر است و بعد از مدتی حوصله بر هم می شود به خصوص اگر یک فرد سایت های زیادی داشته باشد. اما ابزار رتبه یاب این فرایند را به صورت هوشمند و در کسری از ثانیه انجام می دهد.

این ابزار علاوه بر صاحبان سایت ها برای وب مستر ها و سئو کاران هم می تواند مناسب باشد و در کمترین زمان از رتبه کلمات کلیدی سایت خود مطلع شوند.

این ابزار رابط کاربری بسیار راحتی دارد و حتما برای استفاده از آن نیاز نیست سئو بلد باشید و یا حتی دانش خاصی داشته باشید. علاوه بر این ها به گونه ای طراحی شده که برای ای پی های ایران نیز بهینه شده است.

استفاده از ابزار رتبه یاب چه مزایایی دارد؟

1. اگر تازه وارد حوزه سئو یا سایت شده اید جای نگرانی وجود ندارد و به راحتی می توانید از این ابزار استفاده کنید.

2. با کمک این پلتفرم می توانید گزارش کاملی را به کارفرما بدهید.

3. از رتبه های کلمات کلیدیتان به صورت روزانه مطلع شوید.

4. به صورت روزانه از تغییر رتبه سایتتان با خبر شوید.

5. با بررسی روزانه سایتتان بهترین استراتژی را برای لینک سازی و تولید محتوا داشته باشید.

6. معیارهای ارزشمند سئو رو تجزیه تحلیل کنید.

7. این رتبه بندی ثبت می شود و بالا آمدن یا پایین رفتن آن به شما گزارش داده می شود و نیاز نیست هر دفعه رتبه آن را در جایی یادداشت کنید