در سال 2021، محققان دانشگاه پوردو در ایالات متحده اعلام کردند که سفیدترین رنگ روی زمین را ساخته اند. این رنگ به قدری سفید است که می تواند بیش از 98 درصد نور خورشید را منعکس کند. این ویژگی برای سیاره زمین بسیار مفید است. زیرا نوری که به زمین می تابد گرما تولید می کند و این روزها زمین کمی بیشتر از همیشه درگیر گرما است.

به گزارش ScienceAlert، محققان می گویند این رنگ سفید اگر برای رنگ آمیزی سقف ساختمان ها استفاده شود، دمای سطح و دمای داخلی ساختمان ها را کاهش می دهد و در نتیجه نیاز به استفاده از کولر نیز کاهش می یابد. حال اگر دستور کار بزرگتری مانند کاهش دمای کل سیاره وجود داشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟

جرمی، تو ماندیاستاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، و یک محقق فناوری پاک، مقاله ای را در مجله Joule منتشر کرد و در آن نوشت که اگر حدود 1 تا 2 درصد از سطح زمین با ماده ای مانند سفید پوردو پوشانده شود. نوری که این رنگ از سطح زمین به فضا منعکس می‌کند، میزان گرمای جذب شده توسط سطح سیاره را به اندازه کافی برای تثبیت دمای جهانی کاهش می‌دهد.

به عبارت دیگر این تصویر سفید می تواند تاثیر بسزایی در حل مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی داشته باشد. مندی همچنین در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت که نوری که به فضا باز می گردد آسیب زیادی به کیهان وارد نمی کند. وی افزود: این انعکاس نور مانند ریختن یک لیوان آب معمولی در اقیانوس است.

در ضمن سوال اینجاست که 1-2 درصد از کل سطح زمین دقیقا چقدر است؟ سطح سیاره زمین حدود 510 میلیون کیلومتر مربع است و بیشتر آن را آب تشکیل می دهد، بنابراین این رنگ سفید باید حدود 3 تا 7 میلیون کیلومتر مربع را پوشش دهد.