کاخ سفید از هفت شرکت اول هوش مصنوعی دعوت به دادن قول برای حمایت از مصرف کنندگان. آمازون، آنتروپیک، گوگل، متا، Inflection، مایکروسافت و OpenAI با درخواست های کاخ سفید برای رسیدگی به بسیاری از موارد در این جلسه شرکت کردند. خطرات برخاسته از هوش مصنوعی، مانند سرمایه گذاری در امنیت سایبری و گزارش در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، موافقت کردند.

به گفته The Verge، این شرکت‌ها رضایت خود را کاملاً داوطلبانه اعلام کردند، بنابراین در حال حاضر هیچ عواقبی در صورت عمل نکردن به وعده‌های خود وجود ندارد. همچنین انتظار نمی‌رود که این تعهدات پس از روز جمعه محقق شود، اما شرکت‌ها احتمالاً خود را برای اجرای فوری آنها آماده می‌کنند.

تلاش دولت بایدن برای کاهش خطرات هوش مصنوعی

همچنین یکی از مقامات کاخ سفید در تماسی با خبرنگاران اعلام کرد که دولت بایدن در حال حاضر بر روی یک فرمان اجرایی کار می کند که در آن برخی از خطرات هوش مصنوعی حذف می شود. اگرچه این مقام از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما گفت که دستورات اجرایی می تواند در همه آژانس ها و ادارات فدرال اعمال شود.

طی چند ماه گذشته، دولت بایدن با مدیران فنی و رهبران کارگری و حقوق مدنی برای بحث در مورد هوش مصنوعی دیدار کرده است. در ماه مه، دولت ایالات متحده بودجه بیشتری را به شرکت های توسعه دهنده فناوری هوش مصنوعی به ارزش 140 میلیون دلار اختصاص داد که در چارچوب آن هفت مرکز جدید برای تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی ساخته خواهد شد. علاوه بر این، گوگل، مایکروسافت، انویدیا، OpenAI و سایر شرکت‌ها توافق کرده‌اند که مدل‌های زبان بزرگ خود را در رویداد Defcon 31 در ماه آگوست ارزیابی کنند.

اخیراً گزارش های زیادی از نگرانی های مرتبط با هوش مصنوعی منتشر شده است. ابتدا دبیرکل سازمان ملل گفت که هوش مصنوعی می تواند کشنده و مخرب باشد و سپس اعلام شد که OpenAI ظاهراً قابلیت های تصویربرداری GPT-4 را به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی منتشر نکرده است. دانشمندان دانشگاه استنفورد نیز در تحقیقات خود نشان دادند که مدل جدید ChatGPT دقت بسیار کمی در پاسخ به یک مسئله ساده ریاضی دارد.