نقدینگی درآمدهای دلاری و تبدیل دلار به ریال در ایران همواره یکی از بزرگترین چالش ها برای افرادی است که در تجارت ارزی و بین المللی فعال هستند. اگر در تبدیل درآمدهای ارزی و دلاری خود به ریال و ورود آن به حساب بانکی ایرانی خود با مشکل مواجه هستید، بدون شک این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

بسیاری از افراد در این کشور با شرکت های خارجی کار می کنند یا از راه های مختلف مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال، درآمد دلاری دارند. اغلب این افراد دوست دارند درآمدهای ارزی حاصل از فعالیت خود در کشور را انتقال دهند. متاسفانه انتقال مستقیم از بانک های خارجی به بانک های ایرانی امکان پذیر نیست. اما راه هایی برای ساده کردن فرآیند بازخرید وجود دارد. در زیر بهترین روش های موجود برای این کار را ارائه خواهیم کرد.

نقد کردن درآمدهای ارزی از طریق وایز

وایز یکی از بهترین سیستم های پرداخت است که ارتباط بین بانک های مختلف در سراسر جهان را تسهیل می کند. وایز در سال های اخیر با شعار خدمات ارزان و در دسترس برای همه مردم وارد رقابت با شرکت های بزرگی مانند پی پال شده است.

یکی از راه های مطمئن و بسیار سریع برای نقد کردن درآمد به ارز، استفاده از ویز است. ویز به شما این امکان را می دهد که از طریق آدرس ایمیل به راحتی تراکنش های پولی خود را انجام دهید. مهم ترین ویژگی نقدینگی درآمد ارزی با ویز این است که برای انجام این کار هزینه های بسیار کمی می پردازید. در ضمن مهم نیست که سپرده گذار برای شما چه ارزی سپرده گذاری می کند، می توانید با استفاده از ویز آن را به دلار، یورو یا پوند تبدیل کرده و سپس معادل آن را به ریال تبدیل کنید.

البته برای تبدیل موجودی حساب وایز به ریال و دریافت آن به حساب بانکی خود باید از سایت های واسطه استفاده کنید. به عنوان مثال سایت کافه ارز این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که به راحتی درآمدهای ارزی را در حساب وایز خود بفروشید و معادل ریالی آن را دریافت کنید.

با دریافت تتر، درآمد را به ارز خارجی بازخرید کنید

تتر در انگلیسی که با نام اختصاری UDST نیز شناخته می شود، نوعی ارز دیجیتال با قیمت ثابت یا سکه ثابت است که ارزش آن همیشه برابر با دلار آمریکا است. در واقع، تتر نوسانات بسیار کمی دارد و به عنوان دلار دنیای دیجیتال نیز شناخته می شود.

مهمترین ویژگی تتر این است که می توان از آن برای پرداخت درآمد ارزی استفاده کرد. در واقع می توانید تترهای خود را به راحتی در صرافی های ارز دیجیتال داخل کشور بفروشید و معادل ریالی آن را دریافت کنید.

اگر از تراکنش‌های خود درآمد کسب کرده‌اید یا اگر در ازای کار در شرکت‌های خارجی تتر را از آن‌ها دریافت کرده‌اید، می‌توانید آن را در صرافی آنلاین ارز دیجیتال بفروشید.