سرویس بامن عمری ۴ ساله دارد و زیرمجموعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) به شمار می‌رود. این مجموعه به صورت تخصصی روی سرویس کش بک یا همان بازگشت وجه فعالیت دارد و برخلاف نمونه‌های مشابه، توانسته در این زمینه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. بامن تا امروز به بیش از ۴.۵ میلیون کاربر، خدمات متنوعی ارائه داده و مبالغ قابل توجهی را به کیف پول این کاربران برگردانده است. در ویدیوی زیر اپلیکیشن بامن و سرویس بازگشت وجه این پلتفرم را بررسی می‌کنیم.

بررسی بامن؛ بزرگ‌ترین پلتفرم بازگشت وجه در ایران

اپلیکیشن بامن خدمات کش بک یا بازگشت وجه را به‌صورت تخصصی ارائه می‌کند. این خدمات به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند با خرید از یک سری مراکز خاص و یا خرید آنلاین و انجام برخی خدمات برخط دیگر، بخشی از هزینه‌هایی که انجام می‌دهند را به کیف پول خود برگردانند. بامن در زمینه‌های متنوعی فعالیت دارد و هزاران فروشگاه در سراسر کشور عضو آن هستند. با مراجعه به اپلیکیشن بامن و رفتن به دسته‌بندی‌های مختلف می‌توانید با انبوه فروشگاه‌هایی که با بامن همکاری دارند مواجه شوید و از بین آن‌ها، سرویس مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

بخش‌هایی مانند پوشاک، کافه، رستوران، سوپرمارکت، فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی و فروشگاه‌های لوازم دیجیتال بخشی از سرویس‌های ارائه شده در این اپلیکیشن هستند. با دسترسی لوکیشن دادن به این اپلیکیشن می‌توانید مغازه‌های مختلفی را در نقشه مشاهده کنید و با مراجعه به فروشگاه‌های اطراف که عضو بامن هستند، هم خرید خود را انجام دهید و ضمن خرید مایحتاج روزانه خود، از سرویس برگشت پول این سامانه بهره‌مند شوید.

درصد بازگشت وجه برای هر فروشگاه متفاوت است و این رقم بین ۱ تا نزدیک ۲۰ درصد متغیر است. به‌جز خرید از فروشگاه‌های فیزیکی امکان خرید از سامانه‌های آنلاین نیز وجود دارد. برخی وبسایت‌های مطرح مانند اکالا و اسنپ‌اکسپرس و… در این سرویس قرار دارند و خرید از آن‌ها و انتخاب درگاه سپ حین پرداخت، کاری می‌کند که درصدی از مبلغ خرید به کیف پول کاربر بازگردانده شود.

بازگشت وجه در سیستم بامن از طریق واحد اعتباری به نام «منکس» صورت می‌گیرد. منکس که نمادی به شکل الماس سرخ دارد واحد پولی در سامانه بامن است و هر منکس معادل ده ریال است. با جمع کردن منکس‌ها می‌توانید آن‌ها را تبدیل به پول نقد کرده و به حساب بانکی خود منتقل کنید، یا با جمع کردن آن‌ها از فروشگاه اختصاصی بامن خرید کنید. در فروشگاه بامن کدهای تخفیف متنوعی وجود دارد که می‌توانید در ازای پرداخت چند منکس، آن‌ها را دریافت کنید و با کدهای تخفیف دریافتی، از خدمات سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف با تخفیف ویژه بهره‌مند شوید.

برندهای مطرحی با بامن همکاری دارند که اسامی برخی از آن‌ها به این شرح است: فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، امیر شکلات، زی‌خوراک، شیرینی فروشی‌های الف، شهر کتاب، کیا گالری و حتی خرید شارژ اعتباری برای سیم‌کارت‌های رایتل و ایرانسل و همراه اول نیز برای کاربران کش بک به ارمغان می‌آورد.

سامانه بازگشت بامن توانسته در بیش از ۲۵۰ شهر فعالیت خود را گسترش دهد و با ۱۲ هزار فروشگاه در سراسر ایران همکاری کند. آیا شما از خدمات بامن استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.