اگر داده‌های خامی دریافت کرده‌اید که دارای صفرهای ابتدایی در اعداد هستند، می‌توانید با انجام فرآیند معکوس، صفرهای شماره موبایل را در اکسل حذف کنید.

به عبارت دیگر، باید آموزش افزودن صفر در اکسل را به ترتیب معکوس انجام دهید و فرمت سلول را از Text به Number تغییر دهید تا صفرهای ابتدایی نمایش داده نشوند.

حل مشکل حذف چند کاراکتر در اکسل آفیس

حال فرض کنید داده‌هایی دارید که در آن‌ها چندین صفر اول در اعداد در هر سلول وجود دارد. باز هم، یک روش آسان تغییر قالب سلول به Number است. اما به روشی دیگر که با نرم افزارهای شخص ثالث انجام می شود، می توانید برنامه Kutools را نصب کنید که پس از نصب تب جدید به مایکروسافت اکسل اضافه شده و ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از ابزارهای مهم Kutools در اکسل امکان حذف چندین کاراکتر در اکسل می باشد که با توجه به آدرس زیر می توانید به آن دسترسی داشته باشید. در همین قسمت گزینه هایی برای حذف صفرهای ابتدایی از اعداد و حذف فاصله و برخی توابع دیگر ارائه شده است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید داده های خود را مرتب کنید و از ابتدا 3 صفر کم کنید، برای حذف 3 صفر در اکسل، در همان بخش Kutools و در قسمت Text، باید گزینه Remove by Position را انتخاب کنید و سپس تعداد ارقامی را که می خواهید در هر سلول حذف کنید، در پنجره باز تایپ کنید.

حال با انتخاب گزینه From Left یا From Right موقعیت ارقام را بین سمت چپ یا راست عدد قرار دهید و در نهایت روی دکمه Apply و سپس OK کلیک کنید تا مراحل تکمیل شود.

نتیجه

برای حل مشکل خروجی ندادن صفر در اکسل روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به نیاز و سلیقه کاربر می تواند نتیجه یکسانی داشته باشد. بنابراین، باید بدانید که آیا می خواهید اعداد به عنوان یک رشته متن ذخیره شوند یا اینکه برای انجام محاسبات باید عددی نگه داشته شوند.