شبکه اجتماعی متنی Threads که پاسخ متا به X (توئیتر سابق) در نظر گرفته می‌شود، فرصت بزرگی را برای درخشش در روز جمعه از دست داد. جایی که کاربران بار دیگر در X جمع شدند تا درباره زلزله نیویورک/نیوجرسی صحبت کنند.

مجموعه ای از پست ها هشتگ زلزله را به بالای X-Trends رساندند و به دنبال آن نام مناطق آسیب دیده مانند ساحل شرقی، لانگ آیلند، فیلی، منهتن و بروکلین قرار گرفتند. الون ماسک بلند شد

عبارات مرتبط با زلزله تا حدود ساعت 2 بعدازظهر به وقت شرقی در بخش Trending ظاهر نشدند. در حالی که این زمین لرزه درست قبل از ساعت 10:30 صبح جمعه رخ داد.

عبارات مرتبط با زلزله بلافاصله در بخش Trending متوجه نشدند. اما خیلی ها در این سکو از ماجرای مذکور صحبت می کردند. در گفتگوهایی که در مورد زلزله انجام شد، کاربران بحث های خود را با هشتگ هایی مانند EarthquakeThreads یا NYCThreads برچسب گذاری کردند تا پست های خود را در جامعه Threads بیشتر دیده شوند.

یکی دیگر از دلایلی که اصطلاحات مربوط به زلزله در Trades محبوب نیستند این است که شبکه اجتماعی متا بر خلاف X از هشتگ استفاده نمی کند. این رویکرد به بهبود رابط کاربری کلی Trades کمک می کند. اما این می تواند باعث سردرگمی کاربران در هنگام برچسب گذاری پست ها شود.

بحث های مربوط به زلزله باید با هشتگ زلزله در Threads برچسب گذاری شود، اما کاربران این پلتفرم از روش برچسب گذاری بر اساس ساختار کلی «Phrase + Threads» استفاده می کنند و برای مثال کلمه Tech را به عنوان Tech Threads تگ می کنند.

نحوه برچسب گذاری نخ ها هنگام وقوع اتفاق بزرگی مانند زلزله می تواند اوضاع را کمی پیچیده کند، زیرا برخی آن را با زلزله و برخی دیگر با زلزله برچسب گذاری می کنند. حتی ممکن است برخی از کاربران این پلتفرم جامعه محلی خود را هدف قرار دهند و بنابراین از عباراتی مانند NYC Threads در پست های خود استفاده کنند.

در پاسخ به سایت TechCrunch، Threads اعلام کرد که پنج گرایش اصلی بر اساس سیگنال‌های مختلف است، از جمله تعداد افرادی که در مورد یک موضوع خاص صحبت می‌کنند و تعداد افرادی که با پست‌های مرتبط با همان موضوع تعامل دارند. از آنجایی که زلزله یک رویداد منطقه ای است و روندها بر اساس مکالمات در سراسر کشور شکل می گیرد، زمان بیشتری طول می کشد تا افراد دیگر به آن گفتگو بپیوندند و به یکی از موضوعات پرطرفدار تبدیل شوند.

ناتوانی Trendz در به‌روزرسانی روندها در زمان واقعی ممکن است بر توانایی آن در رقابت جدی با X تأثیر بگذارد. تصمیم تریدز برای فاصله گرفتن از بحث‌های سیاسی، حتی تا حدی پیش می‌رود که از پیشنهاد محتوای سیاسی جلوگیری کند، به این معنی است که این پلتفرم هرگز نمی‌تواند X را به طور کامل جایگزین کنید. اگرچه بسیاری از ویژگی های مشابه رقیب خود را ارائه می دهد، از جمله ارسال مجدد، جستجو، موارد دلخواه و برچسب های قابل پیوند.