شرکت متشبکه اجتماعی جدیدمعاملات اینستاگرام(Instagram Threads) در رقابت با توییتر و در اندروید، iOS و وب در بیش از 100 کشور منتشر شده است.

در حالی که کاربران در ایالات متحده می توانند از Trades استفاده کنند، این سرویس هنوز برای کاربران در منطقه اتحادیه اروپا در دسترس نیست. با این حال، Threads اینستاگرام پس از دو ساعت پست بیش از دو میلیون کاربر و پس از چهار ساعت بیش از 5 میلیون کاربر دارد.

trds (Threads) سرویسی مناسب برای کاربرانی است که از اینستاگرام استفاده می کنند و کاربران می توانند به عنوان رقیب جدی توییتر از آن استفاده کنند. در حال حاضر کاربران می توانند نسخه اندروید و iOS را دانلود کرده و از طریق سایت www.threads.net وارد این شبکه اجتماعی شوند.

آدام موساری، رئیس اینستاگرام می گوید توئیتر سکان شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن است، اما متا با این وجود بر اساس شرایط به این نتیجه رسیده است که فرصت رقابت وجود دارد و سرویس Trades می تواند رقیب مناسبی برای توییتر باشد. او می گوید این شبکه اجتماعی می تواند برای کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می کنند مناسب باشد.

معاملات اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟

کاربران می توانند پست های متنی با حداکثر 500 کاراکتر در شبکه اجتماعی جدید تجارت اینستاگرام ایجاد کنند. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که پست هایی از جمله عکس و فیلم ارسال کنند. ویدئوها در این شبکه اجتماعی حداکثر می توانند 5 دقیقه باشند.

این شبکه اجتماعی رابط کاربری ساده ای دارد و کاربران می توانند به پست های منتشر شده با لایک، کامنت، بازنشر و اشتراک گذاری واکنش نشان دهند. در واقع، معاملات اینستاگرام نسبتا شبیه توییتر است. از طرفی این شبکه اجتماعی ارتباط نزدیکی با اینستاگرام دارد. کاربران می توانند به راحتی با نام کاربری اینستاگرام خود وارد معاملات اینستاگرام شوند. صفحه اصلی Trades مشابه اینستاگرام است که پست های منتشر شده را نشان می دهد. از طرفی تمامی کاربرانی که در اینستاگرام فالو کرده اند را مجددا در ترید اینستاگرام فالو کنید.

همه پست های معامله در حال حاضر در یک صفحه نمایش داده می شوند. اما ممکن است در آینده صفحه پست های زیر از سایر پست ها جدا شود و کاربر بتواند پست ها و پست های پیشنهادی زیر را در صفحات جداگانه مشاهده کند.

شبکه اجتماعی Trades توجه ویژه ای به حریم خصوصی کاربران دارد و امکان فیلتر کردن برخی کلمات وجود دارد. علاوه بر این، کاربران می توانند تعیین کنند که کدام افراد مجاز به پاسخگویی به پست ها هستند. به عنوان مثال، آنها می توانند مشخص کنند که همه کاربران Threads مجاز به پاسخگویی به پست های خود هستند یا فقط افرادی که دنبال کرده اند یا کاربران ذکر شده در پست ها مجاز به پاسخ و پاسخ هستند.