ساخت امسال تمرکز عمیقی بر Windows ARM و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی ویندوز داشت. رویداد ویژه Surface، که یک روز قبل از ساخت برگزار شد، همچنین برنامه های جاه طلبانه مایکروسافت برای آغاز عصر جدیدی در بازار رایانه های شخصی ویندوز را نشان داد. رایانه‌های شخصی مجهز به تراشه‌های برند کوالکام و قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته، که مایکروسافت آن‌ها را رایانه‌های شخصی Copilot+ می‌نامد، مک‌بوک را جدی‌تر از همیشه به چالش خواهند کشید.

مایکروسافت، مانند هر شرکت فناوری دیگری، مصمم است که هوش مصنوعی Copilot را در هر محصول و خدماتی که قابل تصور است (یا نه!) بگنجاند. به عنوان مثال، هنگام بازی Minecraft، به شما کمک می کند تا شمشیر مورد نظر خود را بسازید، یا به عنوان کارمندان مجازی، به شما کمک می کند ایمیل ها را ردیابی کنید و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید.

بحث برانگیزتر از اینها ویژگی Recall بود که فقط در لپ تاپ های ویندوزی مجهز به تراشه های جدید Snapdragon X Elite موجود است. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی که در پلتفرم ویندوز پیاده‌سازی شده است، از تمام کارهای انجام شده در ویندوز 11 اسکرین شات می‌گیرد و از یک مدل زبان کوچک برای جستجو و بازیابی آنها استفاده می‌کند.

مایکروسافت اطمینان داده است که Recall کاملاً محلی کار می کند، اما برخی این ویژگی را “کابوس حریم خصوصی” نامیده اند. حتی ایلان ماسک هم طاقت نیاورد و در توییتی نوشت که Recall مانند یکی از قسمت های سریال دیستوپیایی Black Mirror است و باید این ویژگی را غیرفعال کند.

به طور کلی، به نظر می رسد رویداد بیلد امسال مایکروسافت را بیش از هر زمان دیگری به تحقق رویاهای ساتیا نادلا نزدیک کرده است. باید دید آیا این رویاهای هوش مصنوعی واقعاً به نفع ما خواهد بود یا سناریوی وحشتناکی برای قسمت بعدی Black Mirror ایجاد خواهد کرد.

9 رویداد مهمی که در رویداد Surface و Microsoft Build 2024 رخ داد

رویداد ویژه سرفیس و اولین روز رویداد مایکروسافت بیلد 2024 با هم بیش از چهار ساعت به طول انجامید و محصولات کوچک و بزرگ زیادی را به نمایش گذاشتند. در زیر خلاصه ای از مهم ترین اتفاقات این مراسم را با هم مرور می کنیم.

سرفیس پرو 2024; فرمول خرابی مک بوک