مایکروسافت برای ایجاد هدست واقعیت مجازی Quest با الهام از Xbox با متا همکاری کرده است. مایکروسافت و متا جزئیات کاملی در مورد هدست واقعیت مجازی منتشر نکردند، اما به نظر می‌رسد که این هدست در واقع متا کوئست 3 یا نسخه جدیدی است که در نسخه محدود و با کنترلر ایکس باکس عرضه می‌شود.

طبق اعلام متا، مایکروسافت در حال همکاری با این شرکت برای ایجاد نسخه محدود متا کوئست الهام گرفته از Xbox است. در واقع، این بخشی از برنامه های متا برای در دسترس قرار دادن سیستم عامل هدست Quest VR خود در اختیار سازندگان سخت افزار شخص ثالث است. ایسوس و لنوو همچنین هدست های اختصاصی می سازند که سیستم عامل Meta Horizon را اجرا می کنند. اما با همکاری مایکروسافت، به نظر می رسد که این هدفون ها فقط هدفون های نسخه محدود هستند.

همکاری مایکروسافت و متا؛ هدست Xbox VR

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا نیز در یک پست اینستاگرامی گفت که نسخه آزمایشی هدست امروزی با کنترلرهای Xbox و Game Pass عرضه می شود تا کاربران بتوانند در هر کجا که هستند فوراً روی صفحه نمایش بزرگ بازی کنند.

ظاهرا مایکروسافت سال هاست که قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی برای کنسول خود بسازد. طبق یک سند فاش شده از سال 2012 که جزئیات برنامه های Xbox One را شرح می دهد، مایکروسافت قصد دارد عینک های Kinect را در پروژه ای عرضه کند. اگرچه مایکروسافت Xbox One را منتشر کرد، اما این عینک هرگز معرفی نشد.

پس از چندین شکست در ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی برای ویندوز، مایکروسافت سرانجام به همکاری نزدیک‌تر با متا روی آورد. صاحبان Quest اکنون می توانند از برنامه های مختلف مایکروسافت مانند Word، Excel و PowerPoint در هدست خود استفاده کنند. مایکروسافت و متا همچنین برای آوردن سرویس Xbox Cloud Gaming به هدست های واقعیت مجازی در سال 2023 با یکدیگر همکاری می کنند.