بازار گوشی‌های تاشو روز به روز جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود. سامسونگ که از زمان عرضه گلکسی فولد اصلی در سال 2019 رهبر غالب بازار گوشی‌های تاشو بوده است، اکنون رقیب جدی دارد و طبق گزارش‌های اخیر، هواوی این شرکت در حال حاضر بزرگترین تولید کننده گوشی های تاشو در جهان است.

بر اساس داده های جدید اعلام شده توسط موسسه Counterpoint، سامسونگ در سه ماهه اول سال 2023، 58 درصد از محموله های جهانی گوشی های هوشمند تاشو را به خود اختصاص داده است و هواوی با 14 درصد در رتبه دوم قرار دارد. سایر سازندگان، از جمله آنر و موتورولا، 26 درصد باقی مانده را در اختیار دارند.

عملکرد فعلی سامسونگ و هواوی در بازار تاشو

در سه ماهه اول سال جدید اما هواوی با 35 درصد سامسونگ رهبر بازار است 23 درصد سهم بازار در سه ماهه اول سال 2024 به رتبه دوم سقوط کرده است. این تغییر قابل توجه رقابت قوی در بازار گوشی های هوشمند تاشو را برجسته می کند.

دلایل زیادی را می توان برای توضیح این تغییر مهم بازار بیان کرد، اما اولین و مهمترین دلیل استفاده از فناوری 5G در گوشی های هواوی است که به غول چینی امکان رقابت در بازار را می دهد. مدل‌های ۵G گوشی‌های تاشو هوآوی ۸۴ درصد از کل دستگاه‌های تاشو را تشکیل می‌دهند.

هواوی میت ایکس 5 به قدری محبوب است که برای سه فصل متوالی پرفروش ترین گوشی تاشو این شرکت بوده است. این غول چینی همچنین گوشی تاشوی مقرون به صرفه‌تر Huawei Pocket 2 را اواخر سال گذشته معرفی کرد و امیدوار بود حداقل تا زمان رونمایی Galaxy Z Flip و Z Fold 6 بر بازار تسلط یابد.

این گزارش همچنین می گوید که Honor و Motorola نیز در بازارهای چین و خارج از کشور رشد چشمگیری داشته اند.