بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده در چند سال گذشته تحت تسلط اپل بوده است و سامسونگ همیشه پشت آیفون بوده است. اما اکنون آخرین گزارش از بازار آمریکا نشان می دهد که طرفداران سامسونگ می توانند منتظر پیشرفت این شرکت در بازار آمریکا باشند.

آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند در ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2024 حدود هشت درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2023 کاهش یافته است.

مطالعات متقابل

مانند سال گذشته، اپل 52 درصد از بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده را در اختیار دارد. با این حال، سهم بازار سامسونگ به 31 درصد افزایش یافت. سامسونگ در سال گذشته تنها 27 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

این بهترین رقم سامسونگ در سه ماهه اول سال از سال 2020 است. پیشرفت قابل توجه سامسونگ را باید در نتیجه عرضه زودهنگام سری Galaxy S24 مشاهده کرد.

عملکرد قوی سامسونگ به ضرر گوگل تمام شد. به طوری که سهم بازار این غول فناوری در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به سال گذشته کاهش یافت و در عرصه رقابت با سامسونگ S24 قرار گرفت. حجم ارسال گوگل کاهش یافته است و این در حالی اتفاق افتاد که گوگل خود را برای عرضه گوشی پیکسل 8a آماده می کرد.