در حالی که مذاکرات با یانگ و شومر آغاز شد، به همین جا ختم نشد. در عوض، این زوج نظرات سایر کمیته های کنگره را شنیدند و آن را در بسته نهایی گنجانیدند.

یانگ می‌گوید: «این بهترین استفاده‌ای بود که از زمان حضورم در کنگره از فرآیند کمیته دیده‌ام و فکر می‌کنم این فرصت را دارد که حتی فراگیرتر باشد. سناتور شومر و من با قانون‌گذاری شروع کردیم، اما بعد از آن از کمیته‌های حوزه قضایی مختلف چیزهای زیادی برداشتیم. فکر می‌کنم این تلاش حتی غیرمتمرکزتر خواهد شد.»

در حالی که بسیاری از سناتورها اقدامات هوش مصنوعی خود را معرفی می کنند، یانگ می گوید که تلاش دو حزبی با هدف جلب نظر قانونگذاران در یک صفحه است.

یانگ می‌گوید: «بنابراین برخی از ما ممکن است حساب‌هایی داشته باشیم، اما تمرکز واقعی در اینجا بر روی جمع‌آوری ایده‌هایی از دیگران است، بنابراین فکر می‌کنم بیشتر متمرکز بر کمیته‌ها خواهد بود».

شریک دموکرات شومر در مذاکرات هوش مصنوعی، هاینریش، دموکرات نیومکزیکو است که می گوید جلسات پشت درهای بسته سنا برای کمک به تقویت کمیته های قدیمی سنا است.

هاینریش می‌گوید: «من فکر می‌کنم جایی که ما در حال حاضر هستیم، همه را از طریق فرآیندهای عادی تشویق می‌کند. کمیسیون های مختلف حوزه های قضایی بسیار متفاوتی خواهند داشت.»

و بسیاری از کمیته ها و بسیاری از مسائل مرتبط با هوش مصنوعی برای حل وجود دارد. به عنوان مثال، کمیته قضایی باید مسائل مربوط به کپی رایت را حل کند، کمیته خدمات مسلح با مسائل جنگ، صلح و آرماگدون هسته ای (نگرانی مطرح شده توسط سناتور اد مارکی، D-Mass) رسیدگی می کند. و کمیته آموزش به تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر آموزش عمومی خواهد پرداخت.

قانونگذاران و مقامات آنها باید قوانین امروزی را نیز بررسی کنند تا ببینند کدام یک کار می کنند و کدام یک نیاز به راه اندازی مجدد دارند، مانند قانون کپی رایت در عصر هوش مصنوعی. هاینریش می گوید: «برای برخی از آنها قانون موجود کافی است و در جاهای دیگر کافی نیست.

منتقدان را بشمار

تا کنون، مذاکرات هوش مصنوعی تا حد زیادی فراتر از نبرد حزبی باقی مانده است. هفته گذشته، یک گروه دوحزبی و دو مجلسی از پیشنهاد جدیدی برای ایجاد کمیسیون ملی هوش مصنوعی – متشکل از 10 دموکرات و 10 جمهوری خواه – برای مقابله با هوش مصنوعی به روشی بی طرفانه تر از آنچه ما از کنگره انتظار داریم، رونمایی کرد. با این حال، منتقدان طرفدار صنعت شروع به ابراز نگرانی‌های خود در مورد آنچه به عنوان عجله برای تنظیم مقررات می‌دانند، ابراز می‌کنند.

سناتور تد کروز می‌گوید: «قرار دادن دولت فدرال مسئول توسعه دقیق هوش مصنوعی، راهبردی است که تقریباً مطمئناً تضمین می‌کند که چین از هر نظر ما را در توسعه هوش مصنوعی شکست می‌دهد – و این فاجعه‌بار خواهد بود».

کروز برترین جمهوری خواه در کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل سنا است که صلاحیت گسترده ای بر اقتصاد دارد. سناتور جوان از تگزاس می‌ترسد که کنگره به نام حمایت‌گرایی دیجیتال، نوآوری‌ها را بیش از حد تحت فشار قرار دهد و آن را درهم بشکند.

“من فکر می کنم که این بی پروا است. تعداد بسیار کمی از اعضای کنگره سرنخی دارند که هوش مصنوعی چیست، بسیار کمتر از نحوه تنظیم آن. وجود دارد – بدون شک، خطرات و مخاطراتی وجود دارد که باید آنها را جدی بگیریم، اما دستاوردهای بالقوه بهره وری عظیمی نیز وجود دارد. و آخرین کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که نوآوری‌های فناوری را به بخش وسایل نقلیه موتوری تبدیل کنیم.» کروز می‌گوید.

مانند 99 همکار خود، کروز نیز در زمان مناسب نظر خود را خواهد گفت. در حالی که کارگروه هوش مصنوعی دو حزبی بر ایجاد یک لایحه عظیم و فراگیر هوش مصنوعی متمرکز نیست، اعضای آن می‌دانند که چنین قانونی می‌تواند نتیجه نهایی باشد، پس از قانون تراشه‌ها و علم در سال 2022.

اگر این اتفاق بیفتد، قانونی خواهد بود که سنا هرگز آن را ندیده است، تا حدی به این دلیل که هوش مصنوعی فراگیر به نظر می رسد.

“بزرگ خواهد شد. هاینریش می‌گوید: «این بزرگ خواهد بود، و ما امیدواریم که همه کمیته‌های مربوطه کار سختی را انجام دهند تا بفهمند این چیزها کجاست.» “امیدواریم که بتوانیم تعدادی از این چیزها را در یک صفحه قرار دهیم و سپس آنها را با هم بسته بندی کنیم.”