استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی روی گوشی‌های هوشمند روند جدید صنعت فناوری محسوب می‌شود و درحال‌حاضر تولیدکنندگان مختلفی در دستگاه‌های خود آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. طبق گزارش‌های قبلی می‌دانیم که سامسونگ درحال توسعه «هوش مصنوعی گلکسی» با قابلیت‌هایی مانند ترجمه هم‌زمان تماس‌ها است و حالا گزارشی منتشرشده که ادعا می‌کند نام این هوش مصنوعی، Galaxy AI خواهد بود و ابتدا در سری گلکسی S24 شاهد آن خواهیم بود.

ابتدا Ice Universe که ازجمله منابع قابل اعتماد صنعت فناوری است تصویر بالا را در ایکس منتشر کرد که روی آن نوشته شده: «عصر جدیدی با Galaxy AI در راه است.» پس از آن Tech_Reve که معمولاً اخبار سامسونگ را به‌درستی فاش می‌کند، در پست خود نوشت:

«Galaxy AI یک تجربه جامع هوش مصنوعی موبایل است که شامل فناوری‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط سامسونگ و فناوری‌هایی که از طریق همکاری آزاد با رهبران صنعت انجام شده، می‌شود.»

قابلیت‌های هوش مصنوعی موبایل سامسونگ

براساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، Galaxy AI ترجمه هم‌زمان تماس به زبان‌های مختلف را ارائه خواهد کرد. همچنین ویژگی‌های دیگری نیز در آن وجود دارد، مانند تولید تصویر و عملکردهای مبتنی بر متن که اکثر چت‌بات‌ها مانند ChatGPT قادر به انجام آن‌ها هستند.

غول فناوری مستقر در کره جنوبی اعلام کرده بود که هوش مصنوعی Galaxy AI «اوایل سال آینده» عرضه خواهد شد. بااین‌وجود، می‌توان انتظار داشت که این فناوری اولین‌بار در سری گوشی‌های گلکسی S24 نمایش داده شود که ظاهراً ماه ژانویه سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.

همچنین سامسونگ اخیراً مدل هوش مصنوعی خود با نام Gauss را در رویدادی به نمایش گذاشت که ظاهراً از سال آینده قابلیت‌های گوشی‌ها را تقویت می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که هوش مصنوعی مولد «سامسونگ گاوس»  نیز یک بخش کلیدی از سری گلکسی S24 خواهد بود و باید دید فناوری AI در آینده چه نوآوری‌های بیشتری برای گوشی‌های هوشمند ارائه خواهد کرد.