آبرامد طی سال گذشته عملکرد مالی قابل قبولی را به ثبت رساند. درآمد شرکت دو برابر شد و سود خالص 9 برابر شد.

صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت «توسعه زیرساخت فناوری ابراهیماد» منتهی به 8 اسفند 1402 در کدال منتشر شد. آبرامد به عنوان زیر مجموعه شرکای سیستم در سال 2018 برای ارائه خدمات رایانش ابری به شرکت ها و سازمان ها تأسیس شد.

این شرکت در سال 1402 بیش از 86.7 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به سال 1401 دو برابر شده است. سود خالص ابرامد نیز حدود 9 برابر شده و به 11.5 میلیارد تومان رسیده است.

«فرید فولادی» رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم پیش از این در گفتگو با دیجیاتو به روند رو به رشد آبرامد اشاره کرده بود:

مسیری که ما از سال 1998 تا 1400 در آبرامد طی کردیم چندان مناسب نبود. اما از سال 1400 تاکنون وضعیت رو به رشدی وجود دارد. ما حدود 4 یا 5 هزار ماشین مجازی در مرکز داده خود داریم. «در حال حاضر 300 تا 400 مورد از مشتریانی وجود دارد که نرم افزارهای مختلف یا حتی نرم افزارهایی را که از شرکای سیستم خریداری کرده اند ارتقا داده اند و از خدمات ما استفاده می کنند.

صورت های مالی منتشر شده توسط کدال نیز این سخنان پولادین را تایید می کند.

آبرامد در سال گذشته 85.5 میلیارد تومان از حق اشتراک رایانش ابری درآمد داشته که نسبت به سال 1401 دو برابر شده است و همچنین یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای آموزش درآمد داشته است.

65 درصد از درآمد حاصل از فروش به شرکت ها از گروه شرکای سیستم است. این رقم نسبت به سال 1401 6 درصد کاهش داشته است که نشان از رشد روزافزون مشتریان این سرویس دارد.

ارزش کل درآمد عملیاتی این شرکت حدود 61 میلیارد تومان است. نزدیک به نیمی از این هزینه ها شامل حقوق و دستمزد می شود.

همچنین مازاد 2 میلیارد تومانی از محل هزینه ها به اقلام دارایی های نامشهود منتقل شد. این رقم به عنوان «نرم افزار در حال تولید» ثبت شده است که مربوط به هزینه های تیم های تولید برای ساخت محصول زیرساخت مجازی است.

پیش بینی این شرکت برای بودجه نرم افزاری مذکور در سال 1403 سه میلیارد تومان و زمان برآورد آن تا پایان سال جاری است.