هدفون ویژن پرو اپل، با قیمت نجومی خود، احتمالاً به این زودی بخش بزرگی از تجارت کوپرتینویی نخواهد بود. یک گزارش جدید می گوید که احتمالا زمان زیادی طول می کشد تا این هدفون به فروش iPad برسد.

مارک آلمانی بلومبرگ در یادداشتی جدید رشد شاخه های مختلف امپراتوری اپل را مقایسه کرده و به این نتیجه می رسد که زمان زیادی می برد بنابراین سهم تجاری ویژن پرو در این شرکت به اندازه کافی در حال رشد است.

گارمن می گوید آیفون و آی پد در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به بخش بزرگی از درآمد اپل تبدیل شده اند. با وجود نگرانی ها در مورد قیمت های نسل اول آیفون این محصول توانست در کمتر از سه ماه یک میلیون دستگاه بفروشد و تا سال 2009 یک سوم درآمد اپل را به خود اختصاص دهد. آی پد همچنین حدود یک سال پس از عرضه، 18 درصد از درآمد اپل را به خود اختصاص داد.

رشد کسب و کار اپل واچ زمان بیشتری طول کشید، اما این محصول در نهایت به بخش مهمی از تجارت اپل تبدیل شد. اگرچه کوپرتینویی ها آمار دقیق فروش ساعت های هوشمند خود را اعلام نمی کنند، اما این محصول در بخش پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی قرار می گیرد که حدود 40 میلیارد دلار درآمد سالانه دارد.

محدودیت در انتشار Apple Vision Pro وضعیت را بدتر می کند

بر اساس گزارش بلومبرگ، عرضه بسیار محدود این دستگاه که به هدفون Pro اختصاص دارد، احتمالاً حتی کندتر از اپل واچ رشد خواهد کرد. اپل واچ در 9 کشور جهان با قیمت 349 دلار عرضه شد. اما هدفون جدید اپل که 10 برابر بیشتر از ساعت آنها قیمت دارد، فقط در آمریکا موجود است. فروش Apple Vision Pro در بازارهای دیگر احتمالاً تا چند ماه پس از عرضه در ایالات متحده آغاز نخواهد شد و احتمالاً تا سال 2025 وارد فروشگاه ها نخواهد شد.

گارمن می‌گوید اپل سال‌ها پیش پیش‌بینی کرده بود که هدفون‌های ویژن پرو در سال اول عرضه، حداکثر 4 میلیون دستگاه بفروشد. این پیش بینی بعداً به 1 میلیون کاهش یافت و اکنون حدود 400-500 هزار دستگاه تخمین زده می شود. با میانگین قیمت خرده فروشی 3700 دلار، این گوشی اگر بتواند به پایین ترین حد پیش بینی فروش خود برسد، به فروش خواهد رسید. 1.5 میلیارد دلار این برای اپل درآمد به ارمغان می آورد. بنابراین کوپرتینویی ها باید بفروشند تا به سطح درآمد آیپد برسند 20 بار و تقریبا سالیانه 8 میلیون دستگاه فروختن

با وجود شایعات در مورد نسخه ارزان‌تر هدست اپل، تقریباً غیرممکن است که اپل در آینده نزدیک به فروش در سطح iPad برسد. آلمانی می‌گوید حتی با یک مدل ارزان‌تر، مردم همچنان ترجیح می‌دهند مک یا آی‌پد بخرند و منتظر نسخه‌ای از دستگاه باشند که بیشتر شبیه عینک‌های معمولی باشد.