فعالیت مبادله ارزهای دیجیتال دادستان کل نیویورک کوینکس (CoinEx) در نیویورک ممنوع شد. پس از این ممنوعیت بیش از 1.7 میلیون دلار از دارایی های این صرافی ضبط شد. بر اساس دستور دادستان و قرارداد مبادله، کوینکس نباید بستر خود را در این ایالت در اختیار کاربران قرار دهد و اجازه عرضه، خرید و فروش اوراق بهادار را ندارد.

کوینکس متهم است که به عنوان دلال عمل نکرده است اسناد مهم، اسناد ارزشمند و برای ثبت یک کالا در نیویورک، و به همین دلیل «لیثیا جیمز» دادستان کل نیویورک، مبادله را ممنوع کرد. ساختمان مرکزی این صرافی در هنگ کنگ است.

ممنوعیت عملیات سافی کوینکس در نیویورک

در ماه فوریه شکایتی علیه صرافی ثبت شد کوینکس تقلب شد و اکنون دادستان کل نیویورک به این موضوع پرداخته و دستور ممنوعیت فعالیت این صرافی و توقیف 1.7 میلیون دلار از دارایی های آن را صادر کرده است. در آن زمان، لیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، این مبادله را متهم کرد که به دروغ به عنوان مبادله ظاهر شده است.

با دستور دادستان و موافقت صرافی، فعالیت کوینکس در نیویورک متوقف می شود. در واقع، Quinx مجبور نیست پلتفرم خود را در اختیار کاربران نیویورک قرار دهد. علاوه بر این، بیش از 1.1 میلیون دلار از وجوه Quinx به سرمایه گذاران در نیویورک بازگردانده خواهد شد. همچنین Quinx به دلیل فعالیت غیرقانونی به پرداخت 600000 دلار جریمه محکوم شد.

برای جلوگیری از حضور کاربران در پلتفرم نیویورک، صرافی Quinx اقداماتی را برای مسدود کردن آدرس IP آن منطقه انجام داده است تا کاربران نیویورک نتوانند به پنل کاربری خود در آن منطقه جغرافیایی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، صرافی به کاربران آمریکایی اجازه ایجاد حساب‌های جدید را نمی‌دهد.