ایلان ماسک بارها ادعا کرده که پیکاپ سایبرتراک ضدگلوله خواهد بود و می‌گوید قصد دارد این پیکاپ آینده‌نگرانه، واقعاً سرسخت باشد نه ظاهراً سرسخت. با این حال، با نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی سایبرتراک، هنوز مشخص نیست که این خودرو تا چه حد ضدگلوله خواهد بود.

تسلا می‌گوید پنل‌های بدنه‌ی سایبرتراک از فولاد ضدزنگ فوق‌العاده سخت ساخته شده‌اند. پنجره‌ها نیز از «شیشه‌ی زرهی» تسلا بهره می‌برند که در روز رونمایی از این خودرو با پرتاب یک جسم سخت دچار ترک‌خوردگی شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.

به لطف پتنت ثبت‌شده توسط این شرکت در سال ۲۰۲۱، می‌دانیم که شیشه‌ی زرهی چگونه کار می‌کند و چندین ورقه مختلف شیشه‌ای برای استحکام و همین‌طور انعطاف‌پذیری روی هم قرار گرفته‌اند.

به نوشته‌ی بیزنس اینسایدر شیشه‌ی زرهی تسلا قادر به متوقف کردن گلوله نخواهد بود؛ اما ماسک گفت که تسلا امکان خرید سایبرتراک مدل Beast Mode با پنجره‌های ضدگلوله مناسب را ارائه خواهد داد. البته اگر هوای تازه را دوست دارید ممکن است گزینه‌ی خوبی نباشد، زیرا قادر به پایین آوردن شیشه نخواهید بود.

در مورد بدنه‌ی سایبرتراک، تسلا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که این پیکاپ از همان آلیاژ فولاد ضدزنگ استفاده‌شده در راکت استارشیپ اسپیس ایکس استفاده می‌کند. در آن زمان، ماسک گفت که ورقه‌های ۳ میلی‌متری فولادی روی شاسی سایبرتراک، این خودرو را به معنای واقعی کلمه ضدگلوله خواهد کرد؛ البته اگر آن گلوله از یک اسلحه‌ی دستی ۹ میلی‌متری شلیک شده باشد.

مدیرعامل تسلا تأثیر چندین نوع پرتابه روی سایبرتراک از جمله مسلسل دستی تامسن (تامی‌گان) را نشان داده است. در ماه اکتبر (مهر و آبان) یک پست در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر شد که نشان می‌داد سایبرتراک در حال رانندگی در بزرگراهی با علائم گلوله روی بدنه است.

ماسک گفت که تسلا یک خشاب کامل تامی‌گان را در بدنه‌ی خودرو خالی کرد که هیچ‌کدام از آن‌ها به کابین نفوذ نکردند. منتقدان تردیدهای خود را داشتند و از مدیرعامل تسلا خواستند تا ویدیویی از این آزمایش منتشر کند.

کارشناسان خودرو گفته‌اند درحالی که سایبرتراک احتمالاً قادر به منحرف کردن گلوله‌های شلیک‌شده از سلاح‌های گرم با کالیبر پایین‌تر مانند کلت و تامی‌گان خواهد بود، اما قادر به مقاومت در برابر گلوله‌های با سرعت بالاتر یا زره‌شکن نخواهد بود.

انتظار می‌رود تحویل سایبرتراک از ۳۰ نوامبر (۹ آذر ۱۴۰۲) آغاز شود. از زمانی که ماسک برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ آن را رونمایی کرد، عرضه‌ی این پیکاپ الکتریکی چندین بار به تأخیر افتاده است.

ماسک قبلاً گفته بود که تسلا با چالش‌های زیادی در افزایش تولید سایبرتراک برای رسیدن به هدف تولید ۲۰۰ هزار دستگاه در سال مواجه است.

مدیرعامل تسلا همچنین گفت که مشکلات تولید به طراحی متمایز خودرو مربوط می‌شود و اعتراف کرد این شرکت با انتخاب‌های منحصر‌به‌فردی که هنگام ساخت خودرو انجام داده، «گور خودش را کنده است.»