شمارش معکوس برای رجیستری آیفون 14 و 15 آغاز شده است و به زودی قانونی خواهد شد.

تعیین تعرفه واردات آیفون

انجمن واردکنندگان تلاش زیادی برای آزادسازی واردات گوشی تلفن همراه انجام داده و در نهایت پیشنهادی برای تعرفه واردات آیفون ارائه کرده است. اخیراً دولت تصمیمی مبنی بر تعیین سود تجاری 96 درصدی برای واردات گوشی های آیفون 14 و 15 صادر کرده است و به همین دلیل بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده اند که ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون همچنان تصویب می شود. . این تعرفه 96 درصدی فقط برای گوشی های آیفون 14 و 15 اعمال می شود و سایر گوشی های با قیمت بالای 600 دلار با تعرفه 28 درصدی وارد می شوند و نکته مهم اینجاست که این اقدام به نفع واردکننده بوده و به نفع واردکننده است. دولت زیرا آیفون منبع درآمد مهمی برای دولت است.

چند آیفون 14 و 15 وارد بازار شده اند؟

با توجه به اینکه این گوشی ها به صورت غیرقانونی می آیند و عدد دقیقی از آنها نداریم، اما آمار تقریبی نشان می دهد که حدود 500 میلیون دلار آیفون 14 و 15 وارد کشور شده است.

درآمد دولت از آیفون 13 چقدر است؟

دولت تنها از آیفون 13 حدود هزار و بیست میلیارد تومان درآمد داشته است، پیش بینی می شود درآمد دولت از آیفون 14 و 15 بیشتر از آیفون 13 باشد.

در صورت راه اندازی رجیستری، آیا خریداران این آیفون ها می توانند ثبت نام کنند؟

متاسفانه این نکته هنوز به طور کامل مشخص نشده است و دولت باید سازوکاری برای آنها تعریف کند. و شنیده شد که دو میلیون تومان می گیرند و آیفون 14 و 15 را غیرقانونی ثبت می کنند.

چرا با وجود کاهش قیمت ارز، قیمت گوشی موبایل در بازار افزایش می یابد؟

در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه به دلیل تاخیر در فرآیند توزیع، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار نامتعادل شده است. بازار با کمبود مواجه شده و ادامه این روند منجر به کمبود شدید و کاهش عرضه این محصول و افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمت تلفن همراه شده است.

به این پست امتیاز دهید