چند ماه است که شایعات مختلفی در مورد آی پد جدید اپل، کیبورد جادویی و اپل پنسل منتشر شده است. شایعاتی که احتمالاً در رویداد جدید اپل به عنوان واقعیت ظاهر می شوند.

اپل این هفته اعلام کرد که در 7 می 2024 (18 اردیبهشت 1402) ساعت 17:30 به وقت ایران مراسم جدیدی با شعار Let Loose برگزار خواهد کرد. اپل جزئیات رسمی این رویداد را منتشر نکرده است. اما طبق پوستر رسمی به احتمال زیاد شاهد رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۴ خواهیم بود.

یک سیب

آیپدهای جدید اپل احتمالا در سری پرو با نمایشگرهای OLED معرفی می شوند و آیپد ایر برای اولین بار با دو اندازه صفحه نمایش ارائه می شود.

در کنار آی‌پد، Apple Pencil 2024 و Magic Keyboard 2024 دو محصول دیگر از رویداد بهار 2024 اپل خواهند بود.

آیپد پرو 2024; استفاده اپل از نمایشگر اولد

مدل های مختلف اپل آیپد پرو دارای ویژگی های قابل توجهی هستند. اما استفاده از صفحه نمایش LCD (با نور پس زمینه مینی LED) برای تبلت های پرچمدار چندان مناسب نیست.

برخی شایعات به تغییر صفحه نمایش iPad Pro به OLED اشاره می کنند. تغییری که می تواند در رویداد Let Loose به عنوان یک ویژگی کلیدی برای هر دو مدل 11 اینچی و 12.9 اینچی تبلت اپل معرفی شود.

دو تبلت آیپد پرو 2024 احتمالاً با پردازنده M3 و تغییرات عمده در محل دوربین سلفی عرضه خواهند شد.

زومیت

دوربین فعلی آیپد ایر و پرو در بالای صفحه نمایش قرار دارد. این طراحی زمانی که تبلت در حالت افقی قرار می گیرد مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند و تماس های تصویری در این حالت چندان جالب نیست.

صفحه نمایش OLED تجربه بصری آیپد پرو را تا حد زیادی افزایش می دهد

طراحی فعلی آیپد پرو خبرهای زیادی را برای کاربران به همراه داشته است. امکاناتی مانند اتصال مغناطیسی قلم اپل به کناره بدنه آیپد برای شارژ یا اضافه شدن قابلیت Face ID که البته در حال حاضر فقط در آیپد پرو مهمان است و در سایر مدل های تبلت اپل حضور ندارد.

طراحی فعلی ظاهر زیبایی دارد. اما قدیمی است و بالاخره باید دستخوش تغییرات اساسی شود. تغییراتی که می تواند با صفحه نمایش OLED شروع شود و به ویژگی هایی ختم شود که تجربه کار با iPad Pro 12.9 اینچ 2024 و iPad Pro 11 inches 2024 را بهبود می بخشد.

آیپد ایر 2024; قوی تر و متنوع تر از همیشه

آیپد ایر 2020 مانند نسل های قبلی تنها در نسخه 11 اینچی عرضه شد. رسمی که احتمالا اپل برای آیپد ایر جدید دنبال خواهد کرد و این تبلت را به عنوان سری پرو در دو مدل آیپد ایر 11 اینچی 2024 و آیپد ایر 12.9 اینچی 2024 عرضه خواهد کرد.

زومیت

دو تبلت سری آیپد ایر 2024 به احتمال زیاد به پردازنده M2 مجهز شده و مانند دو مدل سری پرو، تغییراتی در رابطه با دوربین سلفی خواهند داشت.

کیبورد جادویی جدید با طراحی جذاب تر

اپل احتمالا در رویداد Let Loose یک کیبورد جادویی جدید با ابعاد بزرگتر و بدنه بادوام تر معرفی خواهد کرد. قسمت پایینی مدل جدید صفحه کلید جادویی اپل احتمالا از آلومینیوم ساخته خواهد شد. اما همچنان به درگاه USB-C مجهز خواهد بود. این لوازم جانبی جدید می تواند iPad Pro را به یک لپ تاپ جمع و جور تبدیل کند.

مداد اپل با ویژگی های جدید

در پوستر رسمی رویداد بهاری اپل به طور خاص به قلم اپل اشاره شده است. از سال 2018 تا به امروز، اپل آیپد پرو و ​​اپل پنسیل را بدون تغییر طراحی خاصی عرضه کرد. به همین دلیل، دور از انتظار نیست که اپل پنسل نیز دستخوش تغییراتی شود.

زومیت

برخی شایعات می گویند که قلم جدید اپل با سری مغناطیسی قابل تعویض عرضه خواهد شد. این قابلیت احتمالا توسط Apple Pencil برای انجام کارهای مختلف ایجاد شده است. در کنار این ویژگی، Apple Pencil 2024 احتمالاً از فشار پشتیبانی می کند.

مقالات مرتبط

اپل هنوز جزئیاتی در مورد محتوای رویداد 18 می منتشر نکرده است. اما فرصت معرفی آی پدهای جدید به قدری بزرگ است که بخش قابل توجهی از موجودی آیپد ایر فعلی در بازار کاهش یافته است.

رویداد جدید بهاری اپل کمتر از دو ماه قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2024 (WWDC 2024) در 10 ژوئن برگزار خواهد شد.