اگر اغلب در مکالمات کاری خود از شکلک بالا (👍) استفاده می کنید، باید بیشتر مراقب باشید. زیرا یک قاضی کانادایی در حکمی اعلام کرد که استفاده از این شکلک در پیام ها می تواند به معنای قبول توافق باشد و شما را از نظر قانونی مسئول کند. یک کشاورز کانادایی اکنون باید 82000 دلار کانادا برای استفاده از همان ایموجی غرامت بپردازد.

به گزارش خبرگزاری گلوب اند میل، یک قاضی در دادگاه کینگز در حکمی مبنی بر استفاده از شکلک شست بالا (👍) رای داد. این کافی است به طور قانونی با شما قرارداد تجاری منعقد کنید. نکته جالبی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که این قاضی از معنایی که در وب سایت Dictionary.com به او داده شده برای تعیین معنای این شکلک استفاده کرده است که به گفته او این نماد به معنای آن است. تائیدیه خوب.

دعوی در مورد استفاده از شکلک های شست بالا

پرونده ای که منجر به این حکم شد شکایت یک خریدار غلات به نام “کنت میکلبورواو بود. در مارس 2021 پیامکی به چند کشاورز فرستاد و اعلام کرد که می خواهد 86 تن کتان را به قیمت هر بوشل 17 دلار بخرد. کشاورزی به اصطلاح.کریس اکتراو به پیامک میکلبورو پاسخ می دهد و طرفین در گفتگوی تلفنی شرایط همکاری خود را مورد بررسی قرار می دهند. سپس Mickleborough تصویری از قرارداد را برای Echter می فرستد و می گوید: “لطفا قرارداد کتانی را تایید کنید.”

اینجاست که همه چیز کمی پیچیده می شود. Echter با شکلک انگشتان ضربدری به این پیام پاسخ می دهد. اما شرایط قرارداد محقق نشد و لباس زیر هرگز به میکلبورو نرسید. به همین دلیل از اچتر شکایت می کند و مدعی است که این ایموجی به معنای قبول قرارداد و اچتر است. برآورده نشده است خوب.

قاضی تیموتی کین در نهایت با این ادعا موافقت کرد و گفت: «دادگاه می‌پذیرد که شکلک انگشت شست یک روش غیر متعارف برای «امضای» یک سند است، اما در هر صورت، با توجه به شرایط، ارسال آن ایموجی است. معتبر مربوط به یک امضا برای انتقال دو گل بود.”

اچتر ادعا می کند که با ارسال ایموجی ها، منظورش این بوده که قرارداد را دریافت کرده است، نه اینکه آن را خوانده یا شرایط آن را پذیرفته است. اما اکنون طبق دستور دادگاه باید انجام شود 82 هزار دلار کانادا به Mickleborough غرامت پرداخت کنید.