شاید سوزان بنت را نشناسید، اما احتمالاً صدای او را شنیده اید که صدای اصلی سیری اپل است. اپل از صدای سوزان بنت برای اولین بار در سال 2011 در آیفون 4 اس استفاده کرد. حالا پس از گذشت نزدیک به 10 سال، این صداپیشه جزئیات بیشتری از این پروژه را فاش کرده است.

چندی پیش OpenAI با معرفی GPT-4o و سپس با انتقاد «اسکارلت جوهانسون» مبنی بر شباهت صدای این هوش مصنوعی به او خبرساز شد. در ادامه این خبر، صداپیشه سیری نیز ضمن تمجید و تایید صحبت های جوهانسون، جزئیات بیشتری از فعالیت خود به عنوان صداپیشه سیری بیان کرد.

سوزان بنت در مصاحبه ای با CNN می گوید که صدای او در سال 2005 توسط شرکتی به نام Nuance ضبط شده است و تا زمان عرضه آیفون 4s هیچ تصوری از این نداشت که از صدای او در چنین پروژه ای استفاده شود. او فکر می کرد که از صدایش برای پیام های تلفنی استفاده می شود. او همچنین می گوید که برای این کار هیچ پولی از اپل دریافت نکرده است.

«سوزان بنت»، صدای اصلی سیری اپل

نظرات صدای اصلی سیری

سوزان بنت در مصاحبه خود می گوید که وقتی سیری در سال 2011 روی آیفون 4s معرفی شد، یکی از همکارانش با او تماس گرفت و گفت که فکر می کند صدای سیری صدای اوست. سوزان بنت صدای خود را در سال 2005 با Nuance ضبط کرد. چهار ساعت در روز صداها و عبارات بی معنی را بر زبان می آورد. البته بعدا برای ایجاد صدای نمادین سیری، اپل کمی صدای بنت را تغییر داد.

بنت می‌گوید هیچ یک از صداهای اولیه سیری توسط اپل پرداخت نشد. البته اپل دسته بعدی صداپیشگان سیری را پرداخت کرد.

سیری در زمان معرفی یک فناوری چشمگیر بود. با این حال، اکنون با ظهور هوش مصنوعی مولد، این کار چندان مفیدی نیست. البته انتظار می رود اپل در کنفرانس WWDC این دستیار دیجیتالی را به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز کند.