همه‌ی ما VLC را به عنوان یک پخش‌کننده صوتی-تصویری تمام‌عیار و حرفه‌ای می‌شناسیم. این نرم‌افزار که در پلتفرم‌های مختلف مانند مک، ویندوز، آی‌اواس و اندروید در دسترس کاربران قرار دارد، می‌تواند علاوه بر پخش محتوای صوتی تصویری، افکت‌های گوناگونی روی صدا و تصویر اعمال کرده و حتی حجم صدای محتوا را بدون توجه به محدودیت‌های سیستم‌عامل تقویت کند.

به طور کلی، وجود VLC Media Player در این لیست کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما با توجه به افزایش ۱۲۵ درصدی ولوم صدا آن هم بدون ازدست‌رفتن کیفیت، لازم دانستیم این نرم‌افزار قدرتمند را هم به لیست‌مان اضافه کنیم. نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز در مورد سیستم تقویت صدای VLC آن است که همه‌ی ما برای یک‌بار هم که شده از آن استفاده کرده‌ایم اما کیفیت اصوات در این پخش‌کننده‌ به حدی بالا است که تقریباً هیچ‌کس موقع افزایش ولوم نمی‌داند در حال استفاده از یک تقویت‌کننده‌ی صوتیِ نرم‌افزاری است.

VLC نقاط قوت زیادی دارد اما با توجه به آن‌که داریم در مورد یک پخش‌کننده‌ی صوتی-تصویری صحبت می‌کنیم، قابلیت تقویت ولوم به محتوایی که درون نرم‌افزار پخش می‌شوند محدود است و VLC نمی‌تواند صدای برنامه‌های دیگر را تقویت کند.

برای افزایش ولوم صدا در این اپلیکیشن، کافی‌است نوار لغزنده‌ی مربوط به ولوم را به حداکثر برسانید و مابقی کار را به VLC بسپارید. همان‌طور که گفته‌شد، VLC ولوم صدا را تا ۱۲۵ درصد بدون افت کیفیت افزایش می‌دهد اما چنان‌چه این مقدار برای شما کافی نیست، می‌توانید محدودیت آن را به ۳۰۰ درصد هم افزایش دهید اما این کار منجر به کاهش کیفیت اصوات خواهدشد.