روز چهارشنبه (1 ژوئیه)، Upside Food and Good Meat مستقر در کالیفرنیا اولین شرکت های گوشت مصنوعی در ایالات متحده بودند که مجوز وزارت کشاورزی ایالات متحده را برای تولید و فروش محصولات مرغ مصنوعی دریافت کردند.

جوین بیولوژیکس، شریک گود میت، مجوز پرورش این نوع گوشت را نیز دریافت کرده است. البته محصول مرغ مصنوعی Good Meat از اواخر سال 2020 وارد بازار سنگاپور شد.

بر اساس گزارش Live Science و به نقل از وزارت کشاورزی ایالات متحده، فرآیند تولید گوشت آزمایشگاهی که “گوشت کشتارگاهی” نیز نامیده می شود، با نمونه برداری از سلول های بافت زنده حیوانات آغاز می شود.

این وزارتخانه تاکید می‌کند که جمع‌آوری سلول‌ها معمولاً به حیوان آسیبی نمی‌رساند و باعث مرگ آن نمی‌شود. سپس سلول ها غربالگری می شوند و در بانک سلولی ذخیره می شوند. در مرحله بعد، این سلول ها از بانک سلولی جمع آوری شده و به ظروف بزرگ و دربسته (اغلب مخازن فولادی) منتقل می شوند.

مخازن فولادی به عنوان بیوراکتور عمل می کنند که در آن سلول ها می توانند به سرعت تکثیر شوند و تولید کنندگان مواد مغذی برای رشد آنها را فراهم می کنند. پس از 4 تا 6 هفته، گوشت آماده برداشت است. برای این منظور سلول ها از مخازن جمع آوری شده و با استفاده از روش های استاندارد فرآوری و بسته بندی مواد غذایی آماده می شوند.

در سال 2019، اداره غذا و دارو و دفتر بازرسی و اداره ایمنی غذای وزارت کشاورزی ایالات متحده، چارچوبی قانونی ایجاد کردند تا اطمینان حاصل شود که گوشت تولید شده در آزمایشگاه ایمن است و دارای برچسب اصلی است.

به عنوان بخشی از این فرآیند تایید، محصولات مرغ مصنوعی Upside Food و GoodMeat به عنوان ایمن برای مصرف انسان ارزیابی و تایید شده اند. روز چهارشنبه، شرکت‌ها نشان «تایید بازرسی» را دریافت کردند که مهر تأیید نهایی وزارت کشاورزی آمریکا برای عرضه محصولات در بازار است.