متقاضیان می توانند با توجه به ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاه های ترکیه در رشته های مختلف انتخابی خود بر اساس نتایج و نتیجه مثبت در دانشگاه پذیرش شوند. اما آزمون آمریکایی چیست؟ شرایط شرکت در آزمون در آمریکا چیست؟ آزمون YS برای چه رشته هایی است؟ هزینه امتحان چقدر است؟ نتایج چگونه اعلام می شود؟ آیا امکان شرکت در آزمون در آمریکا در هر سنی وجود دارد؟

تست YOS چیست؟

«آزمون آمریکا» آزمونی است که هر ساله متقاضیان بین المللی و خارجی برای تحصیل در دانشگاه های مختلف ترکیه در آن شرکت می کنند و در نتیجه بر اساس امتیاز و امتیازی که کسب می کنند، در دانشگاه های ترکیه پذیرفته می شوند. یک فیلد را انتخاب کنید

لازم به ذکر است این آزمون با هدف پذیرش دانشجو در دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد. البته برخی از دانشگاه های خصوصی نیز از این طریق دانشجو می پذیرند.

آزمون YS سالی یک بار برگزار می شود و با توجه به اینکه آزمون بر اساس زبان ترکی برگزار می شود، برای کسانی که به زبان ترکی صحبت می کنند، نقطه قوتی محسوب می شود.

هر دانشگاه در ترکیه این آزمون را به روش خاصی برگزار می کند و به این ترتیب مفاهیم ریاضی، هوش و منطق شرکت کنندگان را آزمایش می کند. دانشگاه ها هر ساله ظرفیت پذیرش دانشجو را از طریق آزمون YS تعیین می کنند.

یکی از مزایای شرکت در این آزمون، تحصیل در بهترین رشته ها در دانشگاه های ترکیه و همچنین امکان بهره مندی از تخفیف در پرداخت شهریه می باشد.

دریافت نمره مثبت برای دانش آموزان ضروری است. پس از دریافت نتیجه مثبت از آزمون YS در هر دانشگاهی، می توانید در همان دانشگاه یا دانشگاه های هم سطح قبول کننده نتیجه آزمون، رشته ای را انتخاب کنید.

یکی از مواردی که باید در نظر داشت این است که اگر متقاضی بالاترین حد نصاب را کسب کند، می تواند برای بورسیه اقدام کند.

چه کسی می تواند در آزمون ایالات متحده شرکت کند؟

آزمون YOS برای داوطلبان خارجی است طبیعتا افراد دارای تابعیت ترکیه حق شرکت در آزمون YOS ترکیه را نخواهند داشت. با این حال، اگر شهروند ترکیه هستید اما تحصیلات متوسطه خود را در خارج از کشور به پایان رسانده اید، می توانید در آزمون yos شرکت کنید.

به طور کلی علیرغم اینکه تحصیل در ترکیه در بین سایر کشورهای اروپایی رتبه دارد، پذیرش تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتا آسان است.

مجتمع مدرسه دیار کلاس های آمادگی آزمون YS را برگزار می کند و به داوطلبان آزمون مشاوره و پشتیبانی می کند تا برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه آماده شوند.

آزمون YS برای چه رشته هایی است؟

با شرکت در آزمون YS قادر خواهید بود در تمامی رشته هایی که در دانشگاه های ترکیه تدریس می شود تحصیل کنید. برخی از رشته ها متقاضیان بیشتری دارند مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و ….

امکان شرکت در رشته خلبانی از طریق این آزمون وجود ندارد زیرا برای قبولی در این رشته یا باید شهروند ترکیه باشید یا در مدارس خلبانی ثبت نام کنید.

مدارک مورد نیاز برای آزمون 2024 آمریکا

به طور کلی برای شرکت در آزمون در آمریکا مدرک دیگری به جز پاسپورت و ریز نمرات دبیرستان لازم نیست. با توجه به اینکه شرایط سنی در این آزمون لحاظ نشده است، افراد در هر سنی می توانند در آزمون آمریکا شرکت کنند.

هنگام ثبت نام، اطلاعاتی مانند آدرس، تلفن، نام خانوادگی و … الزامی است. در روز امتحان باید پاسپورت و کارت ورود به جلسه را همراه داشته باشید.