رابرت اف. کندی جونیور، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، گفته است که قصد دارد با بیت کوین از دلار آمریکا حمایت کند و به مالیات بیت کوین پایان دهد. او که بارها طرفداری خود از بیت کوین را نشان داده، گفته است که از صنعت رمزارز حمایت می‌کند؛ آن هم در شرایطی که رمزارزها در ایالات متحده با قوانین سرسختانه‌ی جدیدی روبه‌رو هستند و نظارت روی آن‌ها به شدیدترین شکل ممکن ادامه دارد.

رابرت اف. کندی جونیور در سخنرانی روز گذشته‌اش به سیاست‌گذاری متمرکز بر بیت کوین اشاره کرد؛ ازجمله حمایت از دلار با بیت کوین و معاف‌کردن سود بیت کوین از مالیات بر عواید سرمایه‌ای. او صراحتاً گفته که قصد دارد طرحش را در مقیاس بسیار کوچک شروع کند: «در ابتدا احتمالا یک درصد از اسناد خزانه توسط ارز سخت نظیر طلا و نقره یا بیت کوین حمایت خواهند شد.»

بر اساس گزارش کوین‌گیپ، کندی جونیور قصد دارد بر اساس نتایج طرح اولیه، تصمیم‌های بعدی را در قبال بیت کوین اتخاذ کند. در صورت انتخاب‌شدن کندی جونیور به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، دولت او روی سیاست‌هایی برای اصلاح سیستم مالی، حمایت از دلار با دارایی‌های سخت و رشد کسب‌و‌کارها و شغل‌های حوزه‌ی فناوری تمرکز خواهد کرد.

رابرت اف. کندی جونیور که بین ۱۰۰٬۰۰۰ دلار تا ۲۵۰٬۰۰۰ دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده، گفته که خودش را به جامعه‌ی این رمزارز متعهد می‌داند. او می‌خواهد به برخی از سیاست‌های دولت جو بایدن در صنعت کریپتو پایان دهد و ارز دیجیتال بانک مرکزی را روی کار بیاورد.

در واکنش به گفته‌های کندی جونیور، قیمت بیت کوین یک درصد رشد کرد و به ۳۰٬۱۰۲ دلار رسید. کمترین قیمت و بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر به‌ترتیب ۲۹٬۵۵۶ دلار و ۳۰٬۱۸۴ دلار بوده است. در این بازه‌ی زمانی، حجم معاملات بیت کوین پنج درصد رشد کرده است.