البته این احتمال وجود دارد که گوگل همچنان عینک های رونمایی شده در رویداد I/O 2022 را ارائه دهد، اما ممکن است خود این شرکت محصول مذکور را تولید نکند. این غول جستجوی اینترنتی در ماه فوریه اعلامیه مبهمی در مورد ساخت یک پلتفرم واقعیت افزوده جدید با سامسونگ و کوالکام داد، اما جزئیات بیشتری تاکنون فاش نشده است. برخی منابع می گویند که عینک گوگل در واقع به عنوان چارچوب اصلی برای هدست واقعیت مجازی بعدی سامسونگ یا واقعیت افزوده استفاده خواهد شد.

این اولین بار نیست که گوگل و سامسونگ برای ساخت یک محصول پیشرفته با یکدیگر همکاری می کنند. قبل از عرضه گوشی تاشو Pixel Fold، گوگل تلاش زیادی برای بهینه سازی اجرای اندروید در سری گوشی های Galaxy Zfold سامسونگ انجام داد.

پروژه Iris در طول توسعه خود با مشکلاتی مانند اخراج گروهی و تغییر استراتژی های گوگل مواجه شد و رئیس بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این شرکت به نام باور مشترک وی همچنین حدود چهار ماه پیش از کار خود استعفا داد. البته کرت آکلییکی از مهندسان برجسته واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به پروژه مذکور پیوسته است، اما در حال حاضر وضعیت شغلی خود را در لینکدین بازنشسته کرده است.

در سال 2022، گوگل شرکتی به نام North را به مبلغی نامشخص خریداری کرد. این شرکت در زمینه عینک های واقعیت افزوده فعال است و با یک جستجوی ساده در لینکدین مشخص می شود که بسیاری از کارمندان آن در حال حاضر برای گوگل کار می کنند.