از جذب توییتر از ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی در تلاش است تا مرزهای محتوایی را که می توان از طریق یک توییت به اشتراک گذاشت، افزایش دهد. اکنون این شرکت در جدیدترین اقدام خود تعداد کاراکترهای هر توییت را برای کاربران پولی افزایش داده است 25 هزار یک کلمه رشد کرد

توییتر در وبسایت شما او درباره این تغییر نوشت:

“می خواهید بیش از 280 کاراکتر در توییت خود داشته باشید؟ توییت‌های طولانی‌تر به مشترکین آبی اجازه می‌دهند تا از ۲۵۰۰۰۰ کاراکتر استفاده کنند. همچنین می‌توانید به توییت‌های طولانی پاسخ دهید و ویژگی‌های استاندارد مانند ارسال فایل‌های رسانه‌ای، ایجاد نظرسنجی و استفاده از هشتگ همچنان کار خواهند کرد. همه کاربران می توانند این توییت های طولانی را بخوانند، اما فقط مشترکین آبی می توانند آنها را ایجاد کنند.”

یکی از مهندسان توییتر به نام “پراچی پودار” هفته گذشته پستی منتشر کرد توییت طولانیاین تغییر را آشکار کرده بود.

توییتر ابتدا محدودیت 280 کاراکتری برای توییت‌ها را به 4000 کاراکتر برای مشترکین سرویس پولی Twitter Blue خود در اواخر سال گذشته افزایش داد. سپس در اوایل سال جاری توییت هایی با 10000 کاراکتر برای مشترکین توییتر آبی منتشر کرد. همچنین در این زمان بود که وی ویژگی های خاص قالب متن را معرفی کرد، مانند کلمات پررنگ یا ایتالیک.

در طول سلطنت قبلی توییتر، این شرکت توانایی ارسال توییت‌های 280 کاراکتری (از 140 کاراکتر) را برای اکثر کاربران خود در دهه گذشته فراهم کرد. تغییری که با واکنش بسیاری از کاربران مواجه شد.

توییتر را با رقبای خود مقایسه کنید

با افزایش تعداد کاراکترهای یک توییت، کاربران این شبکه اجتماعی احتمالا می توانند مقالات طولانی یا داستان های کوتاه را در آن به اشتراک بگذارند. در مقایسه با توییتر، پلتفرم های رقیب مانند Mastodon (500 کاراکتر) و Bluesky (300 کاراکتر) محدودیت های ارسال بسیار کمتری دارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که خواندن پست های طولانی در توییتر می تواند خسته کننده باشد و شاید این شرکت در آینده تغییراتی را برای بهبود تجربه خواندن برای کاربران ارائه دهد.

علاوه بر این تغییر، توییتر ماه گذشته به مشترکین Blue اجازه بارگذاری ویدیوهای دو ساعته را داد.