یک گروه دو حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا لایحه جدیدی را ارائه کرده است که هدف آن کاهش تحریم ها بر روی مدل های مختلف هوش مصنوعی ایالات متحده است.

لایحه جدید که توسط نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات حمایت می شود، به فرمانداری بایدن به شهروندان و شرکت‌های آمریکایی که با خارجی‌ها برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، محدودیت‌های آسان‌تری را ممکن می‌سازد.

لایحه جدید سعی می کند از چالش های قانونی احتمالی جلوگیری کند. چالش هایی که ممکن است موانعی برای اعمال تحریم ها ایجاد کند. این لایحه پس از آن منتشر شد که مایکروسافت 1.5 میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی G42 مستقر در امارات متحده عربی سرمایه گذاری کرد.

چین به شدت به مدل های تامین منابع توسعه یافته در ایالات متحده وابسته است. به عنوان مثال، آکادمی هوش مصنوعی پکن اعلام کرده است که اکثر مدل‌های هوش مصنوعی چینی در واقع با استفاده از مدل‌های متا لاما ساخته می‌شوند.

ایالات متحده قصد دارد با اعمال تحریم ها بر مدل های پیشرفته هوش مصنوعی، دسترسی چین و روسیه به این فناوری ها را مسدود کند. اما قوانین فعلی ایالات متحده دولت را به چالش می کشد تا راه حل هایی برای جلوگیری از صادرات مدل های هوش مصنوعی ایجاد کند.