در نوامبر 2019، کمیسیون امنیت ملی دولت ایالات متحده در زمینه هوش مصنوعی (NSCAI)، نهادی با نفوذ به ریاست اریک اشمیت، مدیر عامل و رئیس اجرایی سابق گوگل، هشدار داد که چین از هوش مصنوعی برای “تحریم یک دستور کار خودکامه” استفاده می کند.

ایمیل‌های جدید فاش شده نشان می‌دهد که تنها دو ماه قبل از آن، اشمیت همچنین به دنبال ارتباطات شخصی بالقوه با صنعت هوش مصنوعی چین در جریان بازدید از پکن بود. به طور جداگانه، پرونده های مالیاتی نشان می دهد که یک بنیاد غیرانتفاعی خصوصی که توسط اشمیت و همسرش اداره می شود، به صندوقی کمک کرده است که یک شرکت سهام خصوصی را تامین می کند که در شرکت های فناوری چینی متعددی از جمله شرکت های هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.

هنگامی که NSCAI یافته‌های کامل خود را در سال 2021 منتشر کرد، اشمیت و نایب رئیس NSCAI در بیانیه‌ای گفتند که «برنامه‌ها، منابع و پیشرفت چین باید به همه آمریکایی‌ها مربوط باشد» و هشدار دادند که «استفاده داخلی چین از هوش مصنوعی یک سابقه برای همه در سراسر جهان است. که برای آزادی شخصی ارزش قائل است.»

ایمیل‌های سال 2019 که از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات توسط پروژه شفافیت فناوری (TTP)، یک ابتکار تحقیقاتی غیرانتفاعی که تأثیر صنعت فناوری را ردیابی می‌کند، به دست آمده است، نشان می‌دهد که کارکنان Schmidt Futures، یک سرمایه‌گذاری بشردوستانه، از مقامات NSCAI می‌خواهند تا در شناسایی کمک کنند. ممکن است تعاملات احتمالی (اشمیت) در زمینه هوش مصنوعی، در مقام شخصی داشته باشد.» نام‌ها حذف شدند، اما مسئول NSCAI پاسخ می‌دهد، «مطمئنا، خوشحالم که کمک می‌کنم.» یک نفر مسئول ایجاد «شرکت‌های جالب در پکن» است.

مشخص نیست که چه جلساتی در چین در نتیجه گفتگوها صورت گرفته است یا اینکه آیا چنین جلساتی ممکن است به یک رابطه تجاری تبدیل شده باشد. با این حال، این اطلاعیه ها جزئیاتی را به رابطه پیچیده بین اشمیت و رقیب اصلی ژئوپلیتیک آمریکا اضافه می کند. آنها همچنین منعکس کننده پارادوکس رقابت و وابستگی متقابل هستند که مشخصه پویایی بین دو کشور قدرتمند جهان است.

سوابق پروازی که قبلاً توسط TTP بدست آمده بود نشان می دهد که گلف استریم در نوامبر 2019 از آشیانه خانه Google خارج شد. یک روز بعد، گزارش های مطبوعاتی نشان دادند که اشمیت، که برای انجمن اقتصاد جدید بلومبرگ در چین بود، با کای فو لی شام خورده است. رئیس سابق گوگل چین و یک کارآفرین و سرمایه گذار برجسته چینی. این زوج در آن زمان به خبرنگار بلومبرگ گفتند که “تازه در حال پیگیری هستند”.

پرونده های مالیاتی برای سال 2019 نشان می دهد که صندوق نوآوری استراتژیک اریک و وندی اشمیت، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط میلیاردر و همسرش کنترل می شود، تقریباً 17 میلیون دلار در صندوقی سرمایه گذاری کرده است که در آن شرکت سرمایه گذاری به نام Hillhouse Capital سرمایه گذاری می کند. شرکت های فناوری چینی و هوش مصنوعی، در میان سایر مشاغل. طبق گزارش ها، در اکتبر 2016، هیل هاوس یک صندوق سرمایه گذاری هوش مصنوعی را با آکادمی علوم چین، یک موسسه دولتی راه اندازی کرد. در سال 2017، هیل هاوس یک دور سرمایه گذاری 55 میلیون دلاری را در شرکت هوش مصنوعی چینی Yitu رهبری کرد، استارت آپی که به زودی بارها توسط دولت ایالات متحده به دلیل ارائه فناوری تشخیص چهره مورد استفاده برای نظارت در چین در لیست سیاه قرار خواهد گرفت.

گزارش نهایی NSCAI شامل بخشی در مورد ترویج ابتکارات “دموکراسی دیجیتال بین المللی” است. او چند پیشنهاد در مورد چگونگی «توسعه، ترویج و تأمین مالی» اکوسیستم‌های دیجیتال، از جمله مشارکت با بخش خصوصی ارائه می‌کند – هیل‌هاوس را به عنوان یک مثال مثبت ذکر می‌کند.