عصر هوش مصنوعی به تازگی آغاز شده است و برخی از بزرگترین شرکت های جهان به دنبال مشارکت های جدید برای تقویت قابلیت های هوش مصنوعی خود هستند. سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین فروشندگان دستگاه های تلفن همراه و تامین کننده پیشرو تراشه های هوش مصنوعی، در این زمینه جایگاه خوبی دارد. به همین دلیل مایکروسافت به وضوح قصد دارد همکاری مثمر ثمری با این شرکت کره ای در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد.

سامسونگ در حال حاضر با شرکت هایی مانند انویدیا برای توسعه تراشه های هوش مصنوعی آینده خود کار می کند. به نظر می رسد که مایکروسافت نیز به همکاری با سامسونگ امیدوار است. ظاهراً این دو شرکت در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشستی در سطح بالا با یکدیگر هستند.

بر اساس گزارش Kedglobal، کنگ کی هیون، رئیس کسب و کار نیمه هادی سامسونگ، به اجلاس 2024 MS CEO دعوت شده است.

دلایل مایکروسافت برای همکاری با سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت، جلساتی پشت درهای بسته با رئیس بخش نیمه هادی سامسونگ برگزار خواهند کرد تا راه های جدیدی را برای همکاری در هوش مصنوعی بررسی کنند. بر اساس گزارش ها، مایکروسافت علاقه مند به بررسی امکان توسعه و عرضه مشترک تراشه های هوش مصنوعی با سامسونگ است.

علاوه بر این، مایکروسافت احتمالا خدمات هوش مصنوعی خود را برای گوشی های سامسونگ ارائه خواهد کرد. در Galaxy AI، بسیاری از پردازش های سنگین توسط سرویس های گوگل انجام می شود. بنابراین به احتمال زیاد مایکروسافت قصد دارد در این زمینه با گوگل رقابت کند و بخواهد سرویس های هوش مصنوعی خود را با Galaxy AI ادغام کند.

علاوه بر سامسونگ، مایکروسافت از مدیران SK Hynix، LG Electronics و SK Telecom نیز به این رویداد دعوت کرد. کارشناسان معتقدند که ردموندی ها به ندرت از مدیران شرکت های مستقر در کره جنوبی برای شرکت در این جلسات دعوت می کنند. بنابراین مایکروسافت عزم جدی برای اتحاد با سایر شرکت ها در زمینه هوش مصنوعی دارد.