چند روز پیش در خبرها آمده بود مردی که قصد قاچاق 420 درایو SSD را داشت توسط پلیس چین دستگیر شد. اکنون گمرک چین باز هم از دستگیری مردی خبر داد که 306 سی پی یو را قاچاق و به کمر خود بسته بود.

به گزارش Tom’s Hardware و به نقل از خبرگزاری People’s Daily چین، ماموران گمرک بندر چینگدائو با مشاهده راه رفتن عجیب او به این قاچاقچی مشکوک شدند. البته راه رفتن با این تعداد پردازنده کار سختی است. وزن هر یک از پردازنده ها حدود 50 گرم است و در مجموع به بیش از 15 کیلوگرم می رسد. ما باید بسته بندی و چسب ها را در نظر بگیریم.

قاچاق CPU با اتصال CPU به بدن یک مرد

On News هنگ کنگ نیز ادعا می کند که این قاچاقچی تمام آن 306 پردازنده را به دور کمر خود نبسته و تعدادی از آنها را به پاهای خود وصل نکرده است. در تصاویر موجود مشاهده می کنید که این فرد یک تی شرت گشاد به تن داشت به طوری که پردازنده ها از بیرون دیده نمی شدند.

در هیچ یک از این گزارش ها اشاره ای به ساخت و مدل پردازنده ها نشده است، اما در یکی از تصاویر می توان ماموران گمرک را در حال بازرسی یکی از این بسته ها مشاهده کرد و در اینجا مشاهده می شود که احتمالاً هر بسته حاوی 12 تراشه است. اما هنوز نمی توانید حدس بزنید مدل و برند آنها چیست. البته این احتمال وجود دارد که این پردازنده ها از سری AMD Ryzen 7000 باشند.

این تراشه ها از هنگ کنگ به چین قاچاق شده و با وجود اینکه انتقال پردازنده ها بین این دو منطقه بلامانع است، قاچاقچیان قصد داشتند بی سر و صدا از «مسیر اعلام نشده» گمرک مرزی فرار کنند و به همین دلیل دستگیر شدند.

با توجه به اینکه مالیات بر ارزش افزوده کالاهای مصرفی در چین معمولاً 13 درصد است و منطقه ویژه ماکائو (هنگ کنگ) چنین مالیاتی دریافت نمی کند، قاچاق کالا به چین به یک فعالیت محبوب اما پرخطر در این زمینه تبدیل شده است.