لپ تاپ جدید Samsung Galaxy Book 4 Edge مجهز به پردازنده Snapdragon X Elite در بنچمارک Geekbench توسط Windows Latest مشاهده شده است. X Elite در لپ تاپ سامسونگ دارای فرکانس 4.01 گیگاهرتز است.

گلکسی بوک 4 اج در بخش تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 2785 و 13925 امتیاز کسب کرده است. فرکانس تراشه Snapdragon X Elite X1-E80-100 در لپ تاپ مذکور مشابه فرکانس این تراشه در بنچمارک های قبلی Surface Laptop 6 است.

جدیدترین ویندوز

بنچمارک گلکسی بوک 4 اج بار دیگر نشان می‌دهد که اسنپدراگون ایکس الیت (حداقل در یکی از مدل‌هایش) تقریباً همان قدرت تراشه M3 Pro در مک‌بوک را ارائه می‌دهد. البته M3 Pro همچنان در بخش های تک هسته ای و چند هسته ای امتیاز بیشتری کسب می کند. شاید مقایسه این دو کار درستی نباشد. برای نظر نهایی باید منتظر مشخص شدن ظرفیت حرارتی لپ تاپ سامسونگ باشیم.

بنچمارک دیگری از مدل لپ تاپ Dell Inspiron 14 Plus 7441 مجهز به Snapdragon X Elite فاش شد که امتیاز کمتری نسبت به لپ تاپ سامسونگ و لپ تاپ مایکروسافت کسب کرده است.

در بنچمارک Geekbench، لپ تاپ دل در بخش تک هسته ای 1756 امتیاز و در بخش چند هسته ای 4367 امتیاز کسب کرد که تفاوت قابل توجهی با بنچمارک های قبلی Snapdragon X Elite دارد. این تفاوت می تواند به دلایل مختلفی از میزان شارژ باتری گرفته تا تنظیمات ویندوز، وضعیت برنامه های در حال اجرا در پس زمینه و البته فرکانس عملکرد خود پردازنده مرتبط باشد.

کوالکام در معرفی Snapdragon X Elite اعلام کرد که این پردازنده کلاس لپ‌تاپ از 12 هسته Oryon جدید، 42 مگابایت حافظه کش و فرکانس توربو 4.3 گیگاهرتز استفاده می‌کند. بنچمارک هایی که تاکنون فاش شده است نشان می دهد که کوالکام توانسته اهداف تعیین شده برای X Elite را هدف قرار دهد.

محصولات مجهز به پردازنده Snapdragon X Elite تابستان امسال عرضه می شوند. مایکروسافت در تاریخ 31 می از سرفیس های جدید مجهز به این تراشه رونمایی خواهد کرد. باید دید قیمت لپ تاپ های مجهز به تراشه جدید کوالکام در مقایسه با سایر لپ تاپ ها چقدر متفاوت است.