صنعت کافه رستوران یکی از مهم‌ترین صنایع در اقتصاد هر کشوری است. این صنعت، به دلیل اشتغال‌زایی بالا و ایجاد ارزش‌افزوده، نقش مهمی در رشد اقتصادی ایفا می‌کند. در سال‌های اخیر، با گسترش فناوری‌های نوین، صنعت رستوران و کافه نیز دستخوش تغییراتی شده است. یکی از این تغییرات، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی است. نرم‌افزارهای مدیریتی، می‌توانند به بهبود بهره‌وری و افزایش درآمد کافه رستوران‌ها کمک کنند. نرم افزار حسابداری رستوران یا نرم افزار مدیریت رستوران، امکاناتی از جمله مدیریت سفارش‌ها، مدیریت انبار، مدیریت مالی، مدیریت مشتریان و مدیریت کارکنان را در اختیار مدیران کافه رستوران ها قرار می‌دهند.

نرم‌افزار مدیریت کافه و رستوران ماپرا

نرم‌افزار ماپرا کامل‌ترین سیستم جامع ابری مدیریت رستوران و کافی شاپ است که به صاحبان این مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند عملکرد و فروش خود را بهبود بخشند. این نرم‌افزار به مدیران رستوران و کافه کمک می‌کند تا بتوانند از هرجایی به داده‌های مجموعه خود دسترسی داشته باشند و با استفاده از گزارش‌های جامع تصمیم‌های دقیقی را برای کسب‌وکار خود بگیرند. نرم‌افزار ماپرا شامل طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارها است که برای ساده‌سازی فرایندهای روزمره، افزایش بهره‌وری و ارائه تجربه بهتر به مشتریان استفاده می شود. این نرم‌افزار، شامل امکاناتی از جمله مدیریت سفارش‌ها، مدیریت انبار، مدیریت مالی، مدیریت مشتریان، و مدیریت کارکنان است. همچنین، این نرم‌افزار قابلیت اتصال به دستگاه‌های کارت‌خوان، چاپگر و سایر تجهیزات و سخت افزارهای مرتبط را دارد.

مشتریان ماپرا در بازار ایران

شرکت ماپرا در سال 1398 نرم‌افزار تخصصی خود در حوزه کافه و رستوران را به بازار صنایع غذایی عرضه کرد. اما شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 1398 این صنعت را با چالش‌های زیادی مواجه کرد. کافه، رستوران‌ها جز اولین صنف‌هایی بودند که در فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تعطیل شدند .ماپرا با توسعه راهکارهای مناسب توانست به مشتریان خود برای عبور از این شرایط کمک کند. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر بود:

– امکان سفارش آنلاین غذا و تحویل در محل

– امکان پرداخت آنلاین

– امکان مدیریت ناوگان ارسال

در سال 1400 با کاهش فاصله گذاری‌ها و رونق مجدد صنعت کافه و رستوران، ماپرا توانست اعتماد مدیران کافه و رستوران فراوانی را جلب کند. در دوسال گذشته تعداد مشتریان ماپرا به بیش از 1500 کافه و رستوران افزایش یافته است. مشتریان ماپرا در بیش از 100 شهر ایران فعال هستند و با استفاده از نرم افزار مدیریت کافه و رستوران ماپرا به مشتریان خود خدمات رسانی می‌کنند. ماپرا با رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگی مانند رستوران بین المللی بورسا کباب، مجموعه سیب لند فیروزکوه و مجموعه های دیگری که دارای شعب متعددی هستند نیز همکاری داشته و نیاز‌های نرم افزاری این مجموعه‌ها را تامین می‌کند.

ورود ماپرا به بازارهای جهانی:

در اوایل سال 1402، توسعه نرم‌افزار ماپرا برای ورود به بازارهای جهانی انجام شد. در حال حاضر، این نرم‌افزار از زبان های مختلفی از جمله انگلیسی، ترکی و عربی پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از واحدهای پولی دلار، یورو، درهم، لیر، ریال عمان و لاری را فراهم کرده است.

این نسخه پس از چند ماه تست‌های متعدد، در تابستان 1402 برای نخستین بار به یک رستوران در عمان عرضه شد. این نرم‌افزار مورد رضایت مدیر رستوران قرار گرفت و ماپرا با انگیزه‌ای بیشتری به عرضه بین‌المللی نرم‌افزار خود پرداخت.